Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-07-2003 kl. 15:30

Hej.
Jeg har kørt Alfa 156 2,0 i et stykke tid.
Bilen kører fantastisk og er ikke specielt dyrere end andre biler i daglig drift.
Min Alfa er tilsalg for kr. 130.000,- og hvis du er interesseret, kan du bare skrive til mig på soeren_h@ofir.dk
Du kan også finde bilen under privatsektionen her på Bilbasen.

Søren..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

03-07-2003 kl. 18:44

Hej Johan

Jeg her ikke selv nogen personlig erfaring med Alfa 156, men har haft et par kolleger af hvert køn med sådan en bil. Han var glad for at firmaet fik købt den af ham før garantien udløb, for lige da det skete skulle indsprøjtningsboksen udskiftes hvilket kostede godt 19.000 kr. Hun var parat til at gå tilbage til Fiat igen efter et halvt års tid for hun oplevede nemlig alle de fejl der er nævnt i de øvrige indlæg plus lidt til, selv om hun nok ikke forventede de store udgifter (hendes far er Fiat/Alfa forhandler). Det er meget sandsynlig at det skyldes børnesygdomme eller manglende styr på kvaliteten som der også er skrevet, og at de fejl efterhånden som delene bliver udskiftet forsvinder på de brugte biler for det er ikke noget man rigtig hører om mere. Alle dem jeg kender der har haft eller kørt i en siger samstemmende at de kører godt, hvis man er til biler med sporty køreregenskaber. Dog beskriver en test jeg læste på Afonbladets HP 156 som to biler i en, de skriver at den tungere 2,5 V6 motor forvandler den til en flyder med tilsvarende køreregenskaber i modsætning til for eksempel 2,0.

Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg