Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2006 kl. 23:29

jeg ville vælge Fiat Panda eller Ford Fiesta

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2006 kl. 11:10

Hej Charlotte..

Nu søger du en bil til ca 135.000 kroner.. Du skal nok søge efter biler som er enten i meget god stand (se evt min nissan primera, som koster mindre) eller andre med km. tal under 200.000 km. Det gælder for dig om at finde en bil som ikke er for dyr at sende til mekanikeren hvis den går i stykker/skal have service. Du skal også se efter hvornår den er synet, så det ikke kommer om ½-1 år. Hvilken bil du vælger er helt og aldeles dig der afgører det. Jeg vil våge den påstand at nisan (1996-) er en meget pålidelig og god bil, sammenlignet med f.eks. toyota og andre, men der er nok andre der vil sige mig imod. Modsat vil jeg fraråde dig fiat, men også der er der folk der vil sige mig imod. Flere år som mekaniker har givet mig en fornemmelse af hvad der, i mine øjne, er skidt og hvad der er godt, men ikke alle giver mig ret.
Kort sagt, søg på en max pris på 150.000 kroner, og sorter selv ud. Se efter årgang, km. tal, om den er synet, og evt. udstyr. Sammenlign gerne de forskellige modeller, da det tit kan snyde med måden det er skrevet på.
Biler jeg personligt syntes du skal holde dig fra er: Alfa, citroén med hydraulik, fiat, lada og chrysler, og alle biler der er mere end max 8 år gamle eller skal synes..

Mvh. Jens

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

04-03-2006 kl. 11:35

Hej Charlotte

Den Primera Jens O snakker om er meget velholdt og er en kanon god bil. Ingen tvivl derom. Lækker vogn.

Hvis det skal være nye biler må det blive ford Fiesta, Seat Ibiza.

Nyere brugte kunne være en Toyota Yaris. De er mega-driftsikre.
Eller Seat Leon, Nissan Almera.

Fiat hører absolut ikke til de mest driftsikre.

Jeg ville nok vælge en nyere brugt bil hvis jeg var dig. Det får du nok mest ud af.

Hilsen Martin

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2006 kl. 13:47

ny bil..

Ville jeg sige toyota aygo eller en af de to franske søskende.
ellers er en suzuki swift 1,3 et godt bud synes jeg.

ældre.

en audi a3 fra 98-
toyota avensis 98-
toyota yaris, corolla
vw polo

jeg mener du skal holde dig fra fiat.

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2006 kl. 13:50

ny bil..

Ville jeg sige toyota aygo eller en af de to franske søskende.
ellers er en suzuki swift 1,3 et godt bud synes jeg.

ældre.

en audi a3 fra 98-
toyota avensis 98-
toyota yaris, corolla
vw polo

jeg mener du skal holde dig fra fiat.

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2006 kl. 14:15

Hvis du vælger en aygo, skal du købe den hos toyota.. Bilblade har testet bilen, både som toyota, citroén og peugeot, og testen viser (uden overraskelse) at det er én og samme bil, men de anbefaler klart toyota, da de har bedre garanti/service der, i forhold til de to franske konkurrenter :o)

/Jens O

bruger siden
11-12-2004

05-03-2006 kl. 10:11

Hej igen Charlotte

Jeg kan godt forstå du helst vil have en Ny bil. Det vil de fleste som regel. Problemet er bare med nye biler at du får ikke en disse for pengene, især ikke for 135.000 (PGA de skodafgifter)
De biler du kan købe i det prisniveau som nye er små biler, uden særligt meget komfortudstyr. Men hvis du køber en større brugt der er 2-4 år gammel får du meget mere bil for pengene.
Jeg er 100% sikker på at du kan finde en rigtig god brugtbil til de penge, hvor driftomkostningerne sagtens kan holdes nede på et særdeles fornuftigt niveau.

Men det er jo selvfølgelig også en smagssag.