Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Jørgensen

Martin Jørgensen
bruger siden
06-01-2004

03-03-2006 kl. 21:43

Hvis din 405er har kat har den ikke karburator men hvis din mekaniker har skiftet katten tror jeg nok det vil være en god ide at få lavet en kulilte/ 4gas test både før og efter kat der er nok en grund til den er brænd af det kan skyldes et defekt spjældpontmeter det kan nemlig også henge sammen med at den går istå kan anbefale et godt værksted.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2006 kl. 19:52

Som en besvarer tidligere skriver så har din bil ikke karburator men en singelpoint indsp. Jeg har selv haft den samme bil indtil for 4 uger siden, kørte ialt 375000 km i den, Jeg er hjemmemekaniker og har bogstaveligt haft alt på denne bil skildt ad. (den døde forøvrigt i en trafikuheld ellers havde jeg haft den endnu) Jeg tror ikke på den med diverse tilsærningsstoffer i benzinen, Jeg har ikke prøve at have lige netop den fejl som du beskriver men en der ligner, og det tog adskillige uger inden jeg fandt løsningen, det var en "zero speed sensor" det er den der fortæller styringen alt om motorens omdrejninger, den var iret over, og virkede 99,9 % af tiden, men når den ikke gjorde det så døde bilen.
hvis du er intereseret så kan jeg ringe til dig. send mig en mail via min hjemmeside på www.familien-lysgaard.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg