Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

02-03-2006 kl. 17:56

En bil vil altid trække til højre på lange lige stræk,pga.vejens hældning

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2006 kl. 15:16

Du skal ikke være så nervøs.. Jeg er helt sikker på at det hjælper med en sporing.. Det er rigtigt at en bøsning i bagakslen kan forsage et skævt rat, da bagvognen (som teoretisk set styrer forvognen)kan spore forkert, men med mindre bilen er 5 år gammel og har kørt 100.000 km+, tror jeg ikke der er problemet. hvis de siger at det kun er en sporing kan du være sikker på at de finder en defekt bøsning og eller styre/bærekugle, da det er en del af den kontrol man skal tage inden en sporing.

Mvh. Jens O (mekaniker)

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

05-03-2006 kl. 17:49

Hej Paul:-)
Du har en Golf V, kan jeg forstå og du skriver at bilen kører lige ud på lange strækninger. Din Golf har elektrisk servostyring og det vil sige at når du drejer på rettet kører en el-motor nede på tandstangen. Du kan løse dit problem ved at få den sporet på værkstedet eller simpelthen tage rattet af og rykke det en tak til venstre! :-) Mvh. Jakob

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2006 kl. 23:04

Ja det eren mulighed at flytte rattet, men forklar lige en (undskyld udtrykket Poul) hjemme-mekaniker hvordan han afmonterer airbag og andre godter, og får placeret slæbekontakt oa andre ting rigtigt igen, så han ikke ender med en bil som har et skævt siddende rat, OG lyser i airbaglampen, fordi slæbekontakten er revet over, eller ikke er centreret korrekt.. Jeg syntes nu bare at Poul skal få foretaget den sporing, så slipper han også for skævt dækslid pga. forkert sporing. Bare min helt personlige mening.. :o)

Mvh. Jens O.

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

06-03-2006 kl. 19:00

Til Thomas: Golfen har nu kontakt mellem rat og tandstang! Forskellen elektrisk kontra hydraulisk servostyring ligger i den hydrauliske servostyring laver en pumpe væsketryk til tandstangen, mens den elektriske virker mekanisk direkte på tandstangen. Mvh. Jakob