Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Algirdas M.
bruger siden
25-10-2005
26-02-2006 kl. 11:31
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
26-02-2006 kl. 12:00
Alle biler i Danmark er dyre men i Civic syntes jeg man får meget bil for pengene, se bare hvad en sammenlignelig model af Toyota Corolla eller VW Golf koster. Sikkerheden skulle også være høj i den nye Civic ifølge amerikanske crashtests, og det er jo blevet et issue nu til dags.
http://www.iihs.org/ratings/default.aspx
Læser man tests/prøvekørsler vil men også opdage at mange journalister skriver som Henrik B. mht. til dørhåndtaget, men det er kun dem der af en eller anden grund ikke kan huske langt nok tilbage. Det er som Algirdas M. skriver fra NSX som var den første serieproducerede bil i aluminium hvilket Audi med A8 forsøgte at tage æren for. Men sådan er det med flere opfindelser og designdetaljer, at det er de forkerte der bliver tilskrevet æren.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
27-02-2006 kl. 14:20
Det er efter min mening i insekterotikkens område med dørhåndtaget, der er jo mange “ideer” som eksempelvis fire hjul og lygter i begge ender som er kopieret.
Jeg må sige at jeg også var svært tilfreds med bilen under de par ture vi har haft i den, og skal jeg finde noget at brokke mig over er det udsynet bagud. Instrumenterne syntes jeg fungerede rigtigt godt, ja stort set som almindelige viserinstrumenter. Jeg har flere gange set en digital instrumentering hvor det hele nærmest flimre forbi, det syntes jeg virker afdæmpet og “naturligt” i Civic jeg har dog ikke prøvet den i mørke og kan ikke afvise at lyset fra dem kan genere.
Startknappen deler vist folk som designet gør, men sjov nok syntes mange biljournalister som dig mens de syntes det var en sej løsning i S2000. Selv er jeg lidt “det er sgu’ da fint nok” mens jeg sagtens kunne ha’ nøjedes med at dreje nøglen en tand mere. Som motorcyklist gennem de sidste 26 år er startproceduren ikke spor fremmed, og det var måske netop MC-arven man lader skinne igennem i håb om at det giver et mere sportig image.
Morten A.
Min første tur var i en Sport på 205/55-16 vinterdæk og den anden i samme model på ??? men noget uoriginalt, så de var givetvis større end de originale 225/45-17. Jeg mener at kunne mærke forskellen så godt man nu kan med nogle få dage mellem turene, jeg har dog ikke prøvet den nye Seat som i test gerne får slag for at støje. Af samme grund kan jeg heller ikke kommentere forskellen på styretøjet, jeg har dog læst flere prøvekørsler der udråber Civic den bil med den bedste elektriske servo. Men om man mener den ene eller den anden er bedst, er jeg sikker på er et spørgsmål om personlige præferencer.
Jeg mærkede i hvert fald at den ikke overraskende er mere skarp end min Civic 1,4i S med godt 168.000 km på bagen, og så vidt jeg kunnen vurdere også behagelig nok til længere ture.
Jeg kunne nu også godt undvære et økometer men har ingen protester over at der er et, selv kører jeg i gennemsnit ca. 1,6 km længere pr. liter end Honda lover i min nuværende bil. Den anden række lysdioder er jo som i racerbiler, så man kan se hvornår det er tid at lægge det næste gear ind uden at holde øje med omdrejningstælleren. Den vil jeg ikke savne for så tit er det vel ikke eller forhåbentlig ikke, at fremfærden skal være for fuld rabalder.
Med venlig hilsen Kim
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
27-02-2006 kl. 16:54
Designmæssigt er den jo år forud for de fleste konkurrenter - ikke mindst foran de bedst sælgende biler i klassen.
Jeg håber virkelig, at Honda bliver belønnet for deres designmæssige mod. Hvis jeg kunne nøjes med en bil af denne størrelse, ville jeg klart vælge den nye Civic.
Selvom designet er lækkert, er det mest imponerende ved denne bil dog næsten, at de har holdt prisen så forholdsvis langt nede. Jeg synes, at man får meget bil for pengene her.
Christian Møller Fløe
bruger siden
01-04-2005
27-02-2006 kl. 22:30
Jeg synes det er fedt at den skiller sig ud fra mængden samtidig med at den har alt i udstyr og en rigtig stærk pris.
Jeg synes kabinens indretning fungerer godt og logisk trods det spacy design, og så sad jeg vildt godt. Sad i en Audi A3 senere, dog uden at køre i den, og det var altså en flad fornemmelse efter Honda'en.
Hvis jeg kan få finansieringen på plads er Civic'en klart under overvejelse.
Mvh Christian F
Jens Henriksen
bruger siden
21-01-2006
02-03-2006 kl. 21:19
Mvh. Jens