Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
22-03-2006 kl. 19:56
Hej..
Jeg sad og kiggede lidt efter facts omkring 156'ern, og stødte i den henseende på din tekst til "Flemming" - jeg er personligt interesseret i din bil, da den har farve, interiør og km. kombination jeg er på jagt efter - hvor gammel er den, har den fået undervognsbehandling og service iøvrigt? Dernæst det altid varme spørgsmål, hvad koster den?
Mvh. Mikael
Jeg sad og kiggede lidt efter facts omkring 156'ern, og stødte i den henseende på din tekst til "Flemming" - jeg er personligt interesseret i din bil, da den har farve, interiør og km. kombination jeg er på jagt efter - hvor gammel er den, har den fået undervognsbehandling og service iøvrigt? Dernæst det altid varme spørgsmål, hvad koster den?
Mvh. Mikael
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
24-03-2006 kl. 08:32
Plejlstangslejer skulle være et svagt punkt på 2,0 TS motoren, hvilket i nogle tilfælde har kostet en ny motor, så gå efter 1,8 selvom den er svagere. Efter sigende skulle det være umuligt at høre om lejerne er ved at gå, og motorer er pludselig "eksploderet"... Desuden SKAL tandremmen skiftes ved max. 80.000km og IKKE 120.000 som angivet i servicehæftet - ellers koster det også let en motor!
Ellers en fed bil... :-)
Ellers en fed bil... :-)
Profil slettet
28-04-2006 kl. 18:05
Hvad kan man snart tilføje? Har haft 3, kørt sammenlagt 100000 km i dem, skiftet 2 koblinger og lidt div. sliddele. De har aldrig svigtet mig og der er ikke meget som kører bedre - og da slet ikke til de penge. Hiv altid oliepinden som det første når du er ude og se på 156. Det er mangel på olie som slår dem ihjel (plejlstangs problemet). Den er dyrere at eje og holde end almindelige biler, men det er heller ikke en almindelig bil. Gå efter en med få passionerede ejere. Det skal være folk som kender til Alfa du skal købe af. Ikke Ali eller Brian som har sat 18" på (undskyld Ali og Brian det er ikke personligt - bare et billede). By the way, så er det en god ide at vælge en med orig. fælge max 16" da størrer fælge drastisk øger slid på lejer og bærearme. Desuden er bilen oprindeligt designet til 16"
Køb den køb den - men vær grundig
Køb den køb den - men vær grundig