Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

05-02-2006 kl. 13:54

Hej Der er mange der mener at det skal være en V6-motor i sådan en stor bil og det kan jeg godt forstå. En 1,8 T virker umiddelbart en anelse for lille og svag. Jeg har hørt adskillige gange at 2,4 V6 har måske et lige lovligt stort olieforbrug, det er måske ikke optimalt. Men jeg tror altså alligevel jeg ville vælge 1,8 T. Men så ville jeg altså ofre ca 8-10.000 kr ekstra og få den chippet til ca 195 hk/300 nm. Så får du en motor der er mere økonomisk og har væsentligt flere kræfter en 2,4 V6. Har en kammerat med en Passat st.car med chippet 1,8 T. Og den kører som en drøm. på trods af sine snart 200,000 km på tælleren. Det er en meget bedre bil når den er chippet. Du kan sammenligne en chippet 1,8 T med 2,8 v6, rent præstationsmæssigt. Men 1,8 T kører væsentligt længere på literen, og er også billigere at servicere og forsikre. Men efter min mening bør du købe en 1,8 T og få den chippet et ordentligt sted. Men hvis du ikke vil chippe den, bør du vælge 2,4 V6. Det er min mening. Jeg har prøvet både en chippet Passat 1,8T variant, og en ikke chippet. Der er en verden til forskel. selv med kun "Morfar-chippen"

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2006 kl. 11:22

Hej

2,4 v6 kan bruge enormt med olie...

mvh

RS

Jimmi B

Jimmi B
bruger siden
28-06-2005

06-02-2006 kl. 21:22

For det første vil jeg vælge den faceliftet model fra ultimo 2001, da den lige har nogle detaljer, som den første ikke har. Så vil jeg vælge 1,8t. Den køre godt, problemfrit og er økonomisk 10-12 km pr. l, hvilket også afspejles i den grønne ejerafgift. Det er en total gennemtestet motor, som ligger i mange biler fra denne koncern. Eneste plus i V6eren er lyden, og det er kun under accelration man høre den. V6eren bruger rigtigt meget olie og er dyr i reperation. Og hold dig laaaangt væk fra 2,5 tdi, det høre ikke til sjældenhederne, at den renoveres for kr. 50.000 når den runder 150.000 km. Jeg har selv en A6 stc. 1,8t med 180 hk, den køre perfekt ( de kan holde, TT har en 1,8 med 225 hk). Har lige prøvet den nye passat, og selv om min har kørt 190.000 km er godt 4 år, kan det stadig ikke sammenlignes. En gang AUDI, altid AUDI.

Jimmi

bruger siden
11-12-2004

07-02-2006 kl. 15:35

MHT chiptuning af 1,8 T er det rigtigt at man kan komme til at bryde loven, med mindre man får chippet den via ABT eller oettinger. Der kan du få en TÜV-godkendelse, og hvis du har den med til et evt syn. Har de ikke andet at gøre end at lade dig køre videre.

Ydermere kan man så vidt jeg har hørt, få sat en ON/OFF funtion på, så den hopper i fabriksinstillinger, som du bare benytter inden syn.

Og desuden er de altså nødt til at have den på rullefelt for at få målt effekten, og mig bekendt har de ikke det på Synspladser.

Og som jimmi skriver er det altså ikke helt tilfældigt at de bliver ved med at bruge den der 1,8 T-motor på trods af sine i hvert 10 år på bagen. Det er en af de bedste motorer der længe er lavet. Den er bygget for at holde....

Martin Melander

Martin Melander
bruger siden
28-03-2004

26-02-2006 kl. 19:44

Ja det kan man sagtens! Som nævnt tidligere i et af svarene, skal der bare ligge en tüv godkendelse på chipningen, ellers er den ulovlig! Har hørt inde på en vagcars.dk, at både vw og audi selv kan chippe biler, så det var måske værd at kontakte en forhandler og spørge??!