Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

02-02-2006 kl. 22:37

Jeg synes du skal vælge en Galant. Driftsikkerheden er helt i top for både carinaen og galanten, men pga. mitsubishis priskampagne først i ´90erne gør at du får rigtig meget bil for pengene. Min far købte faktisk en Galant 1.8 8V fra ´91 for 8000kr. Der er el-soltag, el-ruder for og bag, servo, varme i sæderne og en del mere. Og den kører glimragende.

Reservedelene til sådan en er faktisk ikke så dyre, da der som sagt er blevet solgt en del af dem.

Uanset hvilken bil du vælger i det prisleje er undervognsbehandling et must. Er begge biler blevet behandlet er rust ikke noget problem.

Men toyotaen er også et godt bud, det er sådan set mest op til dig selv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2006 kl. 16:08

Der er som sådan ikke nogen grænse for hvor gammel en behandling må være, det handler mere om hvor intakt belægningen er. Men generelt skal den fornyes min. hver 4. år, vil jeg mene..

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2006 kl. 01:49

Jeg ville vælge Carina´en, også alene af den grund at delene til en Mitsubishi koster spidsen af en raket. En bekendts forældre havde fx en Galant GTI, og den skulle for nogle år siden have skiftet tændspoler. De koster 3K - stykket - for der er 4 af dem. Det sker sq ikke på en Toyota =) Ingen tvivl om, at du får en lækker bil i Galanten, meeen... Kan du finde en Carina GLI, har den stort set det samme udstyr - samt lavere priser på dele. Begge biler er af en høj kvalitet i øvrigt.

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2006 kl. 01:49

Jeg ville vælge Carina´en, også alene af den grund at delene til en Mitsubishi koster spidsen af en raket. En bekendts forældre havde fx en Galant GTI, og den skulle for nogle år siden have skiftet tændspoler. De koster 3K - stykket - for der er 4 af dem. Det sker sq ikke på en Toyota =) Ingen tvivl om, at du får en lækker bil i Galanten, meeen... Kan du finde en Carina GLI, har den stort set det samme udstyr - samt lavere priser på dele. Begge biler er af en høj kvalitet i øvrigt.

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2006 kl. 12:30

Jeg har stadig ikke forstået hvorfor det er at folk mener at en Mitsubishi er åhhh så dyr. Kig inde på højer-autodele. Der koster f.eks. en hjulcylinder til en Carina ca. 190kr stk. hvorimod til en galant koster den kun 109kr.

Så koster udstødningen godt nok mere til en galant, men læg så mærke til, at en udstødning til f.eks. en Carina E er i et stykke fra katten, hvor galantens er i sektioner.
Nogle ting på en Mitsubishi er ret dyre, men der er også ting som er billigere end andre mærker.

Men generelt er en Mitsubishi dyrere end de andre, men det er altså ikke ret meget, og det er langt fra "dobbelt op", som nogen antyder.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

04-02-2006 kl. 14:25

Jeg synes Jeppes sidste linie var god,kan oversættes til:Hvis man ingen bil har,kan den ikke gå i stykker.

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2006 kl. 14:13

Det er ihvertfald en udpræget tendens til udtalelser hos folk der ikke har erfaring med bilerne at modsige at det ikke skulle være dyrt - man KAN ikke bruge Højer-listen til en dyt, da det ikke er bremser osv. man skal kigge på. Det er priserne på alt det andet. Jeg har haft samtlige modeller i Galant-serien, og jeg har stiftet bekendtskab med ALT hvad der kan gå i stykker på dem. Det var helt galt på de sidste par stykker jeg havde. F.eks. kommer der ventilløftere og det rammer gerne omkring 200.000-250.000 km. En reparation på en 8V ligger omkring 7-8.000 kr. inkl. tandrem som man ligeså godt kan tage med når det er adskilt. I samme operation kan der komme diverse pakninger osv. På en 16V, som f.eks. den Dynamic4 jeg havde, kostede det knap 10.000 kr. at få lavet løfterne. Udstødningen er heller ikke gratis, og til en 16V ligger den omkring de 3.000 kr. Benzinpumperne kan blive dårlige og koster omkring 3.500 kr. Gearkasserne bliver slidt op med tiden, specielt i syncromesserne til 2. og 3. gear. Det kræver en ombytter, og da de fleste gearkasser har kørt mange kilometer, er det svært at finde en der er støjfri - støj=slid. En ny gearkasse koster ca. 12.000 kr. men den gamle kan renoveres og det koster knap 6.000 kr. Så tager man gerne koblingen når man er derinde. ABS-modulet kan også godt lave brok, og det koster hurtigt 4-5.000 kr. i udskiftning. Knokkel-ledene er også svage på Galanterne og koster knap 1.000 kr. pr. side.
Derefter er der rusten, og de fleste ruster med garanti langs stolperne og på taget omkring forruden - dette har med at brede sig, og de fleste har tæringer under listerne langs ruden. Bagklap, hjelm og paneler er også ofte angrebet. Undervognen skal man være opmærksom på, og undervognsbehandling er essentielt.
Carina´en derimod har ikke rigtigt nogle af de problemer, og her er det sådan set primært rusten man skal holde øje med. Toyotaen er MEGET billigere at holde kørende, og de kører ALTID.
Sammenlignet er Galant måske lidt mere flyderagtig og de kører forrygende godt, omend lidt kedeligt, men de er behagelige og meget komfortable. Carina´en er mere "bare en Toyota", men man ved hvor man har den, og finder man en GLi-model, har man stort set samme udstyr og komforten er også højere.
På baggrund af mine erfaringer vil jeg aldrig købe en Mitsubishi igen - de koster ganske rigtigt en brækket arm i dele. Toyota er noget billigere og går slet ikke i stykker i samme omfang som Galanten, specielt efter en del kilometer på bagen.

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2006 kl. 19:13

Det er rigtigt at der er mange der udtaler sig om alt muligt de egentlig ikke aner en **** om.

Når det så er sagt, så går ventilløfterne på en galant af den årgang IKKE i stykker (med mindre det er en GTI, hvilket det ikke fremgår af teksten). Ud over det, så kører man ikke en bil der har rundet 250.000km på et autoriseret værksted, som det jo åbenbart må være, for ellers er du blevet snydt godt og grundigt. Det er rigtigt at ventilløfterne er ret dyre, men det er de altså også til Fords ZETEC maskiner.

Det er rigtigt gearkasserne er dårlige, eller rettere: Syncromesherne er dårlige. Selve gearkassen er noget af det stærkeste du kan få.

Alt det der "kan gå i stykker" kan man ikke bruge til noget, da alt på en bil kan gå i stykker. ABSén KAN også gå i stykker på toyotaen, og bagbroen KAN også ruste over på en toyota.

Men den her tråd beviser endnu engang at gamle rygter hænger ved, præcis som nogen mener at Fiat ruster væk inden de kommer på gaden, hvilket langt fra er rigtigt.