Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Torsten Erichsen

Torsten Erichsen
bruger siden
28-05-2004

23-01-2006 kl. 23:03

Dette indlæg blev 22-07-2010 21:26 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2006 kl. 11:07

Hej jeg ville personligt selv vælge poloen, da den ikke er rustet op efter 3-4 år. Punto har også nogle meget følsomme motorer, mens poloen faktisk kun har gearkassen som minus (gælder kun 1,6 modellen). Så hvis det er udstyret du går efter vælg puntoen, men det virker nok ikke alligevel. Mens poloen er mere manuel, men der har du kvalitetsfølelsen :D

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2006 kl. 12:19

Motoren i de små puntoer er da ret driftsikre, den lille FIRE motor er en gennemprøvet konstruktion, men hvis bilen har rundet de 120K km, så vær opmærksom på om toppakningen er skiftet, den går som regelt mellem de 120-150.000 km.
selv har vi for nogle år siden haft en 1996 punto 60, den var sgu en dyr dame i drift, pg.a. ting som abs følere og bærearme (gammelt problem på de gamle puntoen, de bagerste bærearme rustede op på relativt kort tid, tror desvære ikke det er afhjulpet på de nyere).
- så med forbehold kan jeg godt anbefale en punto, bare sørg for at de kendte problemer er taget hånd om, for det er sgu på mange måder en fornuftig lille bil.

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2006 kl. 13:26

Jeg ville helt klart vælge en Polo, jeg ved ikke hvordan folk har fået den opfattelse at Fiat har fået styr på rusten i Punto, jeg vil påstå at ca. 60% af alle Puntoer i Danmark på 6 år eller derover er tærede i bunden.

Mvh Lars