Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

22-01-2006 kl. 22:42

Det er er ret normalt at komme lidt mere luft i nå dækket bliver bredere og lavere, men ligefrem et facit kender jeg ikke til. Jeg kørere selv med 175/70-13 vinterhjul (og dæk) og 195/45-16 om sommeren, jeg kommer 0,1 bar mere i for hver cm. Den originale størrelse skal ved normal kørsel ha’ 2,1 bar på min bil, så de brede kommer jeg 2,3 bar i til normal kørsel hvilket på det jævne slid ser ud til at passe ganske godt. De kan både spændes for meget og for lidt, hvad de skal spændes med har jeg ikke den fjerneste ide om. Astra fås jo i mange udgaver, så det vil undre mig meget om der ikke også står noget om alufælge, det moment de skal spændes med og måske dæktryk i instruktionsbogen. Du må lige være opmærksom på at der ofte skal andre bolte eller møtrikker til alufælge end til stålfælge, den lille konus der er hvor bolt/møtrik møder fælgen plejer at være anderledes og boltene længere da materialet er tykkere. Du ændre ikke nødvendigvis på sporvidden ved at sætte bredere fælge og dæk på, det kommer helt an på hvad ET eller indpresningsdybden er (plejer at stå på fælgen). Forklaringen på ET eller indpresningsdybden kan være tung og lang, men du kan læse lidt om det her http://www.applusbilsyn.dk/til_syn/tips/sporvidde/ Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2006 kl. 11:28

Hej

Umiddelbart må det være en Astra F du har, da den er født på 13".. Den er originalt født på ET46, så derfor må du ikke gå længere ned end ET36 i din alufælg.
Dækkene der er monteret skal være 195/50-15.
Lufttryk skal ca. være 2,5 bar...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg