Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2006 kl. 08:56

Jeg ville nok vælge en golf, de er billige i reservedele og slidstærke. På golf bør han tjekke for rust i bageste inderskærme lige bag støddæmper tårnet, rust i forbro og bøsninger i forreste bærearme. Du skriver ikke hvor gammel den 626 er, men er det den gamle model 85-89 skal han se sig rigtig godt for, de er ved at være meget rustne. Ford Mondeo er rimelig dyr at køre i og de ældste af dem er også ved at være noget rustne. Fiat Punto tror jeg han vil fortryde hvis han køber, de ruster meget hvis ikke man er efter dem hele tiden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Schjødt

Kasper Schjødt
bruger siden
26-10-2003

18-01-2006 kl. 10:19

Hej Lars... Jeg synes helt klart du skal droppe alle tanker om både mazda, Golf og Ford Mondeo... De fleste af dem er fra starten af halvfemserne eller slut firserne... og de har tit problemer med rust... Punto er selvfølgelig heller ikke fejlfri hvad angår rust, men tjekker man ordentligt efter skulle det ikke blive et problem... Kig efter en punto 1,2 fra 96-98... de fåes til billige penge, samt er billige i benzin, vægtafgift og forsikring i modsætning til både mondeoer og 626'ere... Skulle du vælge en Golf ville jeg under ingen omstændigheder tage en Golf 2 da de har ekstremt mange problemer med rust i de bærende dele, men istedet tage en Golf III... den er stadig ældre en puntoen til pengene, men der får du også en god bil... så mit bud er enten punto fra 96-98 eller en Golf III fra 93-96... Håber du kan bruge mit svar... Mvh kasper...

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2006 kl. 11:58

Med hensyn til rusttjek på Punto skal man kigge godt efter at den gummihud som undervognen har fået fra fabrikken ikke er løs (poser ud) nogle steder, det er nemlig et klart tegn på at der er rust under. Det er især ved forstærkningerne til donkraft, ved forstærkninger til sædebefæstigelser og langs de forreste længdevanger det er et problem. Husk også at tjekke ALB-ventilerne (der sidder en på hver bagvange), de gror nemlig tit fast på Puntoer.

Håber at i kan bruge mit svar.
Hilsen Lars

Ps: Jeg ville nu stadig vælge en Golf og helst en brugtimporteret.

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2006 kl. 13:43

Hejsa :-)

Jeg er helt enig med Kasper i forhold til, at vælge en Golf IIIer. Kørekomforten er en helt anden end i IIeren. Andre ting, som taler for en Golf er, at det er den af de biler som du foreslår der holder sin brugtpris bedst ligesom den også er nemmere, at sælge igen den dag man skal af med den. Desuden er reservedele heller ikke specielt dyre til en Golf.
Jeg har selv haft en og kan kun give den de bedste anbefalinger.

Mvh.
Anita