Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

12-01-2006 kl. 01:25

Hej, kører i samme bil og årgang, kørt 185TKm. Det er min anden P307hdi, den første fik jeg også sænket og indkøbte 17" alu. m. 225/45 dæk. Bilen blev meget hård - komforten var simpelhen væk. Jeg oplevede det samme som du beskriver over hvide streger og andre ujævnheder, man skulle IKKE slippe rattet ! Efter min mening bør man ikke sætte mere end 16" på en 307'er, ellers skal nyrebæltet frem. Nu kører jeg med std. undervogn også med vinterhjul (std.størrelse) jeg synes stadig den er hård at køre i (f.eks ifh til en 406). Jeg har et sæt std. fjedre liggende til 307hdi (kørt 40TKm), hvis du er interesset.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2006 kl. 21:47

Det burde være almindelig kendt, at når man kører på lavprofil dæk hvad enten det er på standard fjedre eller sænket, så vil bilen være mere følsom når man "rider på hvide streger eller lign." Har selv prøvet det på en Mondeo 2001 med standard undervogn og 225/40-18 dæk

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

12-01-2006 kl. 22:23

Ja, det er alm. kendt, men vi snakker her om P307's undervogn og mangel på komfort. Jeg har selv haft andre biler som blev sænket og sat lavprofil på, men som foresat var til at "holde ud" at køre i. Emnet er således specifikt om P307. Der er derfor pæn forskel på, hvordan bilmærkerne håndterer sænkning samt lavprofiler....
efter min mening !

Til Kim P.: har sendt dig en e-mail.