Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2006 kl. 17:29

Hej Bent. Jeg har en A140, og har haft den siden 1999. Den har lige rundet 200000 km. Fra starten havde den en del børnesygdomme, som alle sammen blev dækket af Mercedes. Typiske fejr er: - "Kødben" ved krængningsstabilisator i for slides sidt for hurtigt. Koster ikke meget og er nemme at skifte. - Luftmængde måler er svag. Desværre sidder den sammenbygget med motorcomputeren og den kan kun skiftes 'på stelnr' Det tager ca 3 dage og koster 4-5000 kr. - Rust i samlingen af bunden af dørene. Jeg fik skiftet alle 4 døre på kulance efteråret 2002. - retningsstabiliteten ved sidevind er ikke markedets bedste... De sidste 50000 km har der ikke været andet end service. Derudover er den MEGET billig i reservedele og forsikring. Jeg er glad for min A-klasse og kunne godt finde på at bytte til en nyere model.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2006 kl. 17:30

Hej Bent.

Jeg har en A140, og har haft den siden 1999. Den har lige rundet 200000 km.

Fra starten havde den en del børnesygdomme, som alle sammen blev dækket af Mercedes.

Typiske fejr er:
- "Kødben" ved krængningsstabilisator i for slides sidt for hurtigt. Koster ikke meget og er nemme at skifte.
- Luftmængde måler er svag. Desværre sidder den sammenbygget med motorcomputeren og den kan kun skiftes 'på stelnr' Det tager ca 3 dage og koster 4-5000 kr.
- Rust i samlingen af bunden af dørene. Jeg fik skiftet alle 4 døre på kulance efteråret 2002.
- retningsstabiliteten ved sidevind er ikke markedets bedste...
De sidste 50000 km har der ikke været andet end service. Derudover er den MEGET billig i reservedele og forsikring. Jeg er glad for min A-klasse og kunne godt finde på at bytte til en nyere model.

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2006 kl. 17:58

Hej Bent.
Jeg har en A140, og har haft den siden 1999. Den har lige rundet 200000 km. Fra starten havde den en del børnesygdomme, som alle sammen blev dækket af Mercedes.
Typiske fejr er:
- "Kødben" ved krængningsstabilisator i for slides sidt for hurtigt. Koster ikke meget og er nemme at skifte.
- Luftmængde måler er svag. Desværre sidder den sammenbygget med motorcomputeren og den kan kun skiftes 'på stelnr' Det tager ca 3 dage og koster 4-5000 kr.
- Rust i samlingen af bunden af dørene. Jeg fik skiftet alle 4 døre på kulance efteråret 2002.
- retningsstabiliteten ved sidevind er ikke markedets bedste...
De sidste 50000 km har der ikke været andet end service. Derudover er den MEGET billig i reservedele og forsikring. Jeg er glad for min A-klasse og kunne godt finde på at bytte til en nyere model.

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2006 kl. 21:24

Jeg havde ikke selv opdaget det. Ved et normalt service opdagede en mekaniker noget ujævnhed i lakken over samlingen nederst i kanten på indersiden af dørene. Først efter lidt tid kunne jeg også se lidt, men slet ikke noget der bare lignede udskiftning. Alle 4 døre incl. lakering og arbejdsløn blev udskiftet 100% gratis. Samtidig fik jeg også en gratis suvo undervogns/hulrums behandling betalt af Mercedes. Samtlige fejl på bilen er klaret af Mercedes på fuld kulance, pånær anden gang luftmængdemåleren stod af. Den er for sin vis kun en lille ting, men den er indbygget i en forseglet enhed sammen med motorcomputeren, så det hele skal skiftes. ca 4000 kr. Min er en Elegance med AKS (automat kobling på manuelt gear) og med lameltag. Det er en lille bil med de fordele det indebærer, men den er ret stor indeni. skydbare bagsæder der kan tages helt ud. Jeg er 187 cm høj og har masser af plads foran og kan sidde ganske ok bagi. lidt ligesom en golf størrelse. Hvilken årgang har du kig på?

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2006 kl. 23:54

Helt klart jo nyere jo bedre. Pga. børnesygdomme og den mildest talt uheldige start og deraf følgende ombygning af undervognen, har der været forbedringer på hver årgang og specielt efter facelift skete der store forbedringer på komforten, kvalitetsfølelsen og retningsstabiliteten. Samtidig med facelift blev der mulighed for at få en lang model hvor rummeligheder er markant bedre og de skydbare bagsæder kommer til sin ret. Den er 17 cm længere, og alle 17 cm er mellem for og bagsæder. Den længere akselafstand gør underværker for køreegenskaberne, og den er helt klart værd at gå efter, men der er ikke solgt mange af dem. Held og lykke med jagten.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2006 kl. 09:50

Jeg har haft en 170 CDI. Og kørt over 100000 km i den. Problemet er ved skiftning af kobling skal motoren ud og der er derfor besværligt for en mekaniker at rode i den. Jeg fik ny gearkasse ved 205000 km og har i den forbindelse hørt at de ofte står af omkring de 200000. Men alt i alt en dejlig bil. Kører langt på literen og man sidder dejligt højt i den, ligesom der faktisk er mere plads end man skulle tro. Held og lykke

Anders Leth