Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
04-01-2006 kl. 14:59
tillykke med købet - overvejer også selv at købe den nye octavia. Jeg har selv haft en touran 2.0tdi og en seat altea med samme motor. Den er fremragende, men med en "lidt" tung speederfod så ligger gennemsnit. nok mere på en 16km/l. Hvis du kører lange strækninger med moderat hastighed så kan du godt nå de over 18km/l. Held og lykke....
Profil slettet
04-01-2006 kl. 21:59
tilykke med bilen. står og skal vælge mellen 2.0 og 1.9 er der nogle som ved om der er den store forskeld på dem km/liter
Profil slettet
05-01-2006 kl. 02:58
Hej Henning
Tillykke med købet, har prøvet Octavia'en flere gange, og det er rigtig dejlig bil.
Jeg har en Touran 2,0 TDi DSG, den er opgivet til 16,7 km/l ved blandet kørsel, og jeg kører omkring 13,5-14 km/l, men jeg kører nu nok heller ikke specielt økonomiskt... Så hvis du kører pænt, og primært på motorvej, så burde 17-18 km/l ikke være helt umuligt.. Men du har vel ikke valgt den store dielselmotor fordi du skal køre økonomiløb i den, vel? ;o) Held og lykke med den.
-Allan
Tillykke med købet, har prøvet Octavia'en flere gange, og det er rigtig dejlig bil.
Jeg har en Touran 2,0 TDi DSG, den er opgivet til 16,7 km/l ved blandet kørsel, og jeg kører omkring 13,5-14 km/l, men jeg kører nu nok heller ikke specielt økonomiskt... Så hvis du kører pænt, og primært på motorvej, så burde 17-18 km/l ikke være helt umuligt.. Men du har vel ikke valgt den store dielselmotor fordi du skal køre økonomiløb i den, vel? ;o) Held og lykke med den.
-Allan
Profil slettet
Profil slettet
14-03-2006 kl. 08:16
Vi har for 14 dage siden hentet vores Octavia, godt nok kun en 1,9 TDI som jo står til at kunne kører 19,2 km/liter. Den første tank indikerer at vi har kørt 18,65 km/liter (tæt på). Vi har primært kørt Landevej/Motorvej, men har også haft problemer med for tunge sko, da det er fedt når bilen accelerere. Så vi skal nok nå målet før eller siden, dog skal du lige huske at det koster at kører når der er koldt udenfor, måske op til 10 % hvilket også fremgår af Instruktionsbogen.
Held og lykke med bilen.
Held og lykke med bilen.