Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
04-12-2005 kl. 22:15
http://www.dinside.no/php/art.php?id=212054
Med venlig hilsen Kim
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
04-12-2005 kl. 22:20
Det med rust og ford Mondeo er desværre rigtigt. Men det skal dog siges at Ford bare ordner problemet uden brok og beregning.
MOndeo st.car er en fed bil i mine øjne, enkel stilfuld og med god plads. Køredynamikken er nok også noget højere i Mondeo.
Zafira er en alle tiders flotte og praktiske bil. Det er så vidt jeg ved kun tandremmen på nogle af motorene der ikke er så god, som den burde. Men ellers en god bil der er væsentligt mere praktisk end Mondeo.
Men valget kommer jo lidt an på dine behov, har du brug for syv sæder eller kan du nøjes med 5. Eller passer lastemuligheden i Zafira dig bare bedre?
Begge biler er efter min mening ganske fine biler. Du kan dog regne med mere værditab på Mondeo end Zafira.
Men held og Lykke
Ernst Andreasen
bruger siden
24-03-2004
05-12-2005 kl. 10:04
Lidt erfaringer med Mondeo!
Undertegnede har selv en Ford Mondeo 2,0 Trend st. car årg. 2003 som jeg har haft fra ny af og er meget glad for. Mondeo'en har nogle fantastiske inspirerende køreegenskaber og et højt niveau i standard udstyr. Mega stort bagagerum, napper en barnevogn på langs!
Bilen har i dag kørt ca. 80.000 uden nævneværdige problemmer. Mondeo'en 2,0 har ikke tandrem men kæde. Almindelige service-omkostninger lave. Jeg har ikke haft nogle rustproblemmer eller vindstøjproblemmer. Såvidt jeg er orienteret var rust og vindstøj primært på de først årgange.
Håber det kan bringe dig videre i din overvejelse
Med venlig hilsen EA
Strange Poulsen
bruger siden
18-01-2004
03-01-2006 kl. 21:38
Profil slettet
15-02-2006 kl. 10:49
Har selv en Mondeo 2,0 Trend fra 2002, har lige haft den til rusteftersyn hos Ford hvor man konstaterede tre rustne døre.. Værkstedet skiftede disse tre døre som den største selvfølge og uden beregning. Udover dette har jeg kun positivt at sige om Mondeo'en, gode køreegenskaber, god plads, driftsikker, lave driftomkostninger. At Ford'en ruster, specielt i dørene, er et velkendt problem, men ifølge FDM kan Zafira'en bestemt heller ikke sige sig fri for rust.. Set ud fra driftsikkerhed ville jeg vælge Ford'en..
Profil slettet
15-02-2006 kl. 11:21