Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
27-11-2005 kl. 12:19
Der er utrolig mange bilforhandlere der ikke kender købeloven,eller lader som om,du har 2 års reklamationsret hvoraf de første 6 måneder gælder formodningsretten,dvs at fejl inden for de første 6 måneder må man formode har været der på leveringstidspunktet,så der er ikke noget der hedder 50% garanti eller købt som beset,så forhandleren skal bare udbedre samtlige fejl/ting inklusiv styretøjet,utroligt at den er blevet synet,har du set synsrapporten,fejl i styretøj plejer at medføre et omsyn,hvis du vil have 2 nøgler til din bil kommer du selv til at betale,da der inden steder står skrevet at der skal være 2 nøgler til en bil,selvom det er det mest normale,og hvis du vil gyde lidt olie på de oprørte vande så når du aflevere bilen giver du forhandleren en liste(en kopi selvfølgelig)over de ting der skal laves og så beder du om en kvittering på at du har afleveret bilen på grund af reklamationer og hvor dette er første gang,og så har forhangleren 3 forsøg til at udbedre fejlene og derefter er han forpligtede til at lade handlen gå tilbage,og det er til den pris du har givet inklusiv leveringsomkostninger uden fradrag for kørte kilometer.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
28-11-2005 kl. 23:36
det er satme noget svineri fra forhandleren
hvilken forhandler er der tale om vel ikke en autoriseret forhandler vel?
hvilken forhandler er der tale om vel ikke en autoriseret forhandler vel?
Profil slettet
29-11-2005 kl. 07:51
Hej.
Jeg har selv ved min sidste bil også været meget uheldig. Jeg gav 250.000kr for en brugt bil, og den var fuld af fejl. Da jeg så kørte ned for at få den lavet, lavede de det sku ikke. Men sendte os hjem igen, med ordne "Nu var den lavet" Vi fik skiftet en masse på bilen, (Fakturer for ca. 100.000kr på garrantien) Men alligevel var vores bil defekt.
Den måde som de kørte deres garranti på var at der den ene gang var noget som skulle laves... det tog 3 måneder!!!
Nå, men da jeg så skulle sælge den igen et år og 3 måneder senere, bød han sku 100.000kr... Jaja, jeg kan kun sige at de autorisrede forhandlere svindler og bedrager alt hvad de kan komme afsted med.
For gudskyld...Hold jer fra GT-Biler i Kolind, Torben er sku meget flink når han skal sælge, men når du har købt...Kan du da rende ham!
Har fundet et andet sted at købe mine biler.
Mvh, Mark (Måtte bare have det ud :-)
Jeg har selv ved min sidste bil også været meget uheldig. Jeg gav 250.000kr for en brugt bil, og den var fuld af fejl. Da jeg så kørte ned for at få den lavet, lavede de det sku ikke. Men sendte os hjem igen, med ordne "Nu var den lavet" Vi fik skiftet en masse på bilen, (Fakturer for ca. 100.000kr på garrantien) Men alligevel var vores bil defekt.
Den måde som de kørte deres garranti på var at der den ene gang var noget som skulle laves... det tog 3 måneder!!!
Nå, men da jeg så skulle sælge den igen et år og 3 måneder senere, bød han sku 100.000kr... Jaja, jeg kan kun sige at de autorisrede forhandlere svindler og bedrager alt hvad de kan komme afsted med.
For gudskyld...Hold jer fra GT-Biler i Kolind, Torben er sku meget flink når han skal sælge, men når du har købt...Kan du da rende ham!
Har fundet et andet sted at købe mine biler.
Mvh, Mark (Måtte bare have det ud :-)