Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2005 kl. 17:12

Det kommer igen an på hvordan motoren har kørt de 240tkm... Hvis den er kørt pænt, dvs ikke for mange småture, koldstart med hurtig acceleration og sådan er 240 tkm ikke et problem.. Min bror havde sådan en, han købte en der havde gået 290tkm, og kørte 35tkm i den, uden problemer...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

19-11-2005 kl. 17:30

Hej, har tidl. ejet en Golf3 som havde kørt 220TKm da jeg solgte den. Motoren var absolut ikke færdig, den brugte ikke engang oile ! Den 1.8 Motor m. 90HK er efter manges mening en af VW bedste - solid, godt bundtræk & slidstærk. Men som der allerede er nævnt kommer det naturligvis an på, hvordan de 240TKm er blevet kørt og om motoren har fået de service eftersyn som påkrævet. Hvis ja, burde den holde til min. 300TKm eller mere. Det bedste herefter er at en "ombytter" en nem at få fat i, tilmed prisen er fornuftig, grundet der er solgt så mange af disse 1,8 motorer (både i GOLF2 & 3)
mvh

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

19-11-2005 kl. 17:47

Hej Peter,
Jeg vil give de andre ret:-) Det kommer an på hvordan de 240tkm. er kørt. Det er sgu svært at vide, når man står der med bilen på hånden. Kilomterstanden burde ikke være noget problem og den runder gerne de 300tkm også:-) En "ombytter/huggermotor" koster ikke alverden, hvis det skulle blive aktuelt:-) mvh. Jakob

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

19-11-2005 kl. 19:34

Jeg syntes naturligvis at det er fint, at man gør sig nogle tanker om, hvor langt motoren har gået.

I det her tilfælde er 240.000 km jo ikke noget problem, hvis bare bilen er passet nogenlunde fornuftigt.

Men generelt til folk der kigger på bil der har gået nogle km. Lad dog være med at fokusere alt for meget på motoren. For det er som regel det sidste der går i stykker, og hvis det sker alligevel, kan man som regel få en billig ombytter.

Man skal istedet sige til sig selv, hvordan de 240.000 km har påvirket resten af bilen, altså ophæng, støddæmpere, kobling, gearkasse osv. For det er som regel rigtig dyrt at reparere på. Fordi motoren ser fin ud, er det ikke ensbetydende med at resten af bilen er fin.

Jeg købte selv en 9 år gammel mazda 626 der havde gået 255.000 km. Bilen var flot og motoren lignede en motor der aldrig havde været brugt. Men jeg fandt ud af i løbet af de tre måneder jeg havde bilen, at resten af bilen var færdig. Alt var slidt. Støddæmpere, bremser, kobling, og gearkassen nåede jeg at få renoveret inden jeg blev træt af det og købte en anden bil.

Så pas nu på med ikke at fokusere for meget på motoren, når du/i køber brugt bil med et par km på bagen.

Kenn