Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2005 kl. 14:32

Jeg har selv haft en 206 HDi med samme problem. Jeg fik at vide at det er fordi at motoren er så effektiv, at temperaturen simpelthen ikke kommer højere op. På de større modeller som f. eks. 406 sidder der vist et ekstra varmeapperat for at afhjælpe problemet. Men det kunne da være en god ide at få den tjekket, hvis det virkelig volder problemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

16-11-2005 kl. 21:57

Hej, kører selv en 307 HDI (2002 182TKm), den har samme "lave" temperatur 70-80 grader v. normal kørsel. Sådan er de nye effektive HDI diesel motorer ifl. Peugeot. Jeg har til gengæld ingen problemer med at opvarme kabinen, så du skal nok há den checket en ekstra gang.

mvh en P307HDI ejer

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2005 kl. 23:39

Det gælder de fleste moderne commonrail dieselmaskiner. Mine forældre har både en Combivan D-4D og en Corolla 1,4 D-4D. I begge er der originalt monteret en Eberspächer "tilskudsvarmer", som er et dieselfyr. Combivan´en falder ligefrem i temperatur hvis den driftsvarm står i tomgang i frostvejr. Så det er den pris man må betale for at moderne motorer udnytter brændstoffet så effektivt. Men tak til Toyota for at smide fyr i som standard!

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2005 kl. 13:10

Præcist! =)

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2006 kl. 17:57

det har jeg sammen bil.det går aldrig mere end80grader,alle hdi er samme.