Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

16-11-2005 kl. 21:28

Hej Eva Det er jo et lidt svært spørgsmål. For det kommer an på om det er en demobil der har været indregistreret eller det bare er en bil forhandleren ikke har fået solgt. Men som udgangspunkt betyder årgangen altså en del for prisen. Hvis man tager en helt ny bil (indreg. 2005) som så snart bliver et år gammel kontra en fabriksny 2006 model vil man måske kunne opnå en rabat på 2005 bilen afhængig af nypris på omkring 10 - 50.000 kr. Men hvis du har en bestemt bil i tankerne, er den jo nok solgt inden du når Januar 2006, og umiddelbart er jeg heller ikke så sikker på at forhandleren vil sætte prisen ned på den bil du har kig på. For han har jo højst sansynligt lige sat den ned fordi det er demobil, så han vil nok vente lidt mere end 6 uger med at sætte den ned igen. Så hvis det er en bil du vil have, ville jeg købe den nu. Kenn

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mads Nejsum Madsen

Mads Nejsum Madsen
bruger siden
06-01-2004

17-11-2005 kl. 13:07

Hej... Vi har købt en ny Sportsvan, men jeg venter med at få den indregistreret og leveret til januar, netop pga. værditab. Sælgeren mente, at der på sigt vil være en halv snes tusinde i forskel om nogle år, pga. at det på papiret er en nyere model... Men det er vigtigt, at den på registreringsattesten først er indregistreret i 2006!

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

17-11-2005 kl. 22:30

Det er jo et ganske useriøst svar at sige 2007. Det er jo et spørgsmål om det kan betale sig økonomisk at vente 6 uger med at indregistrere. Det ville det kunne, hvis det var en fabriksny. Men hvis det er en demo forhandleren har indregistreret kan det ikke betale sig.

Mads Nejsum Madsen

Mads Nejsum Madsen
bruger siden
06-01-2004

18-11-2005 kl. 07:52

Tak for opbakningen Kenn... Morten; Da vi først kunne få den leveret uge 50 kan jeg godt vente 14 dage med at få den indregistret og så på papiret få en 2006-model. Det er i min verden ikke uvæsentligt at tænke en smule økonomisk når man fyrer 200K af!!!