Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Thøgersen Hardam

Lars Thøgersen Hardam
bruger siden
28-09-2004

19-01-2008 kl. 21:50

Har selv en C180 uden problemer. Dog en lille anelse af påbegyndt rust i bagskærm hvor der jo kommer og dannes meget vand grundet baghjulene. Min køre ca. 11 kmL ved bykørsel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-01-2008 kl. 09:32

Hej.

Du må ikke hænge mig op på det, men prøv lige at tjekke forrige FDM Motor magasin (december 2007).
Jeg mener, at det var netop denne Mercedes, som du lavede brugtbil test på.
Jeg mener også, at de stort set gav den den dårligste brugtbil karakter, som jeg nogensinde har set i det blad.
Om ikke andet, så fortæller de jo ihvertfald ret grundigt, hvad du skal være særlig opmærksom på ved netop den model.

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 22:23

Den var C180'eren... God husket! - Sad selv og tænkte hvor det var jeg havde hørt lignede..

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2008 kl. 13:38

Har en C180 fra 12/06. Indtil videre ingen rustproblemer, ikke engang antydningen, ej heller i undervognen. Er efterbehandlet for rust, hvilket muligvis har en betydning. Kører i gns. 13 på literen.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

17-11-2008 kl. 14:32

Måske har det noget at gøre med at bilen er 10 år nyere end den bil Kenny spørger om.
Selv en Kia når ikke at ruste på 2 år.

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2008 kl. 21:09

Ja, nu er den rustet helt væk og væk er dette indlæg ;)

Profil slettet

Profil slettet

18-11-2008 kl. 11:14

Ja michael det er rigtig , det er lige sådanne en bil man får når man køber en opslidt taxa , eller hvis man køber for billigt , pris og kvalitet hænger sammen.
Kan nu godt forstå han vil af med volvoen , er selv volvo/mekannikker og har ikke lyst til at skrive hvad man skal passe på der , men én ting er helt sikket , reservedelerne til mercedes er meget meget billigere rigtig billig og det kan man jo ikke sige om andre mærker , det er jo også noget man skal tænke på når man køber bil.

Profil slettet

Profil slettet

18-11-2008 kl. 11:39

Mercedes C180 er for motorsvag køb en C200/220/240 helst den faceliftet mener den kom i 1997 , køb KUN med fuld servicebog fra MB og helst en enejes bil ikke import , og gøre dig selv den tjenste KØB ikke for billigt (pris og kvalitet hænger nu engang sammen).
Sørg for den har fåret dinitrol behandling det andbefaler MB , min kone køre en C240 V6 , den køre 14 km/l i gennemsnit skal lige siges at den har 5 trins/aut.
PS. Noget du skal være opmærksom på er servicebogen , på sidste eller andensidste side nedeste står der et nummer med et årstal , det årstal skal være det samme som bilens årgang , hvis det ikke passe overenes , tyder det på at den servicebog stammer fra en anden MB ,det problem gælder også for andre bilmærker.
I tyskland koster en god servicebog 100,euro , da vi købte min kones C240 var vi flere steder hvor servicebog ikke var den orginale såå være på vagt.
Håber du kan bruge det til noget.

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2008 kl. 08:22

Der findes talrige historier om MB som har rustproblemer allerede efter 1-2 år, og der var for 3-4 år siden i pressen mange skriverier herom. Derudover har FDM flere gange i samme periode påvist, at nye biler (ikke kun MB) har begyndende rust meget hurtigt hvis de ikke efterbehandles, da fabrikkerne på daværende tidspunkt ikke rustbehandlede godt nok.