Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
01-11-2005 kl. 18:49
Jeg havde selv kig på en 420 for et par år siden, som nævnt en flot bil med sjæl og læder mv. Men turde heller ikke pga. reservedelspriser. Et oplagt alternativ er jo en Honda Civic fra samme periode. Det er samme karosse som 416, og Honda har ry for at være stabil og holbar. Hvis du vælger Rover 200 serien - så kan 214 anbefales. Den fik i sin tid ros i BILEN for sin imponerende letmetalsmotor og fine køreegenskaber. Men igen, pas på rusten.
Profil slettet
22-12-2005 kl. 19:11
hej jeg har en 420si fra 1996 det er meget dejlig bil, det er rigtig nok de er dyre i reservedelene men vis du kørre pænt i den og ikke mishandler bilen så får du heller ikke brug for reservedele, og forresten så er honda's reservedele ligeså dyre.
Henrik Y. Jensen
bruger siden
10-11-2004
22-12-2005 kl. 20:48
Hej Rover-køber
Jeg har selv haft en 214 Si og den kører vildt godt, og delene er ikke specielt dyre. Det svarer meget til gennemsnittet, nogle stumper er dyrere og andre er tilsvarende billigere, så det er status quo.
Vælg 200 serien i stedet for 400, da sidstnævnte har problemer med rust i skærme og andre kanter. Lyt til tikke-lyde i motoren, da det kan blive dyrt! Ellers held og lykke...
Bemærk at bilens værdi forringes væsentligt for tiden, men hvis du vil beholde den indtil den dør, så er det fint nok. Bilforhandlere gider ikke have dem stående!
Hilsen Henrik - og god jul!
Jeg har selv haft en 214 Si og den kører vildt godt, og delene er ikke specielt dyre. Det svarer meget til gennemsnittet, nogle stumper er dyrere og andre er tilsvarende billigere, så det er status quo.
Vælg 200 serien i stedet for 400, da sidstnævnte har problemer med rust i skærme og andre kanter. Lyt til tikke-lyde i motoren, da det kan blive dyrt! Ellers held og lykke...
Bemærk at bilens værdi forringes væsentligt for tiden, men hvis du vil beholde den indtil den dør, så er det fint nok. Bilforhandlere gider ikke have dem stående!
Hilsen Henrik - og god jul!
Profil slettet
23-12-2005 kl. 16:23
Hej,
Jeg har haft en 216 Si og i det store hele var det super bil rent køremæssigt - men der er nogle STORE ulemper:
1) Reservedelene er dyre
2) Rust i skærmkanter og bagklab v/ hængsler
3) Gearkassen er ikke den stærkeste i verden
4) ABS sensorerne v/ hjulene er meget udsatte for vind og vejr
5) Samlekvaliteten er ikke tip-top i kabinen
Og sidst men ikke mindst - du får INTET for den når den skal sælges.
Dette blot mine erfaringer - held og lykke med jagten på den rigtige bil :-)
Mvh Torben
Jeg har haft en 216 Si og i det store hele var det super bil rent køremæssigt - men der er nogle STORE ulemper:
1) Reservedelene er dyre
2) Rust i skærmkanter og bagklab v/ hængsler
3) Gearkassen er ikke den stærkeste i verden
4) ABS sensorerne v/ hjulene er meget udsatte for vind og vejr
5) Samlekvaliteten er ikke tip-top i kabinen
Og sidst men ikke mindst - du får INTET for den når den skal sælges.
Dette blot mine erfaringer - held og lykke med jagten på den rigtige bil :-)
Mvh Torben