Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

29-10-2005 kl. 14:08

Jamen jeg synes du skal holde dig til Mazda´en. Den er efter min mening 10 gange pænere end Peugeot 407. Den er langt sjovere og den har hele tiden fået rigtig god kritik af Motorjournalister. Jeg så et engelsk bilprogram for et par uger siden. Hvor de netop testede 407. Og det var ikke de pæneste ordden fik med på vejen. Hans konklusion var at det ikke var en bil han ville ses køre i. Jeg synes da også at 407 er meget pæn, men ikke så meget i forhold til Mazda 6. En helt anden ting er også at Mazda er meget mere driftsikker end Peugeot. Bilmagasinet testede netop de to mod hinanden, dog St.car versioner, men med Mazda som vinder. Min mening er at du bør gå efter Køreglæden og lade fornuften vinde, ved at tage Mazda. Det ville jeg helt klart.... af de to...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2005 kl. 15:40

Ubetinget Mazdaen !

Design er jo en smagssag...jeg bryder mig slet ikke om en 407. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Faktum er dog, at Mazdaen er kvalitet hele vejen igennem, hvilket ikke kan siges om 407. Ingen slår vel Mazda på driftsikkerhed, sådan er det, og nu er deres biler jo tilmed blevet lækre og køreglade, så valget burde være let.

Henrik Y. Jensen

Henrik Y. Jensen
bruger siden
10-11-2004

29-10-2005 kl. 19:47

Vælg Mazda 6 2,3 Sport - det er en ekstrem pålidelig og driftsikker bil. Deres slogan er biler uden brok og det holder set ud fra adskillige tests...

Peugeot 407 er en lækker og flot bil (smag og behag) og de har ca samme udstyrsniveau, men med tiden vil du blive træt af software fejl i BSI boksen, kontrollamper der lyser, defekte kontakter og evt. periodisk svigtende bremser. Peugeot er formentlig bedst lige før de piller modellen af programmet!

God fornøjelse med BOSE-anlægget - det er kram!

/Henrik Y.

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2005 kl. 21:00

Sikke en gang vrøvl i samtlige foregående indlæg. Kom venligst kun med kommentarer hvis i ved noget om det. Og ikke de sædvanlige kommentarer om at franske biler er dårlig kvalitet. Det er de ikke.
Lysende lamper, svigtende bremser, alt sammen fordomme. Skal vi så også til at snakke Mazda og rustproblemer?
Så køb den du synes bedst om når du har været ude at køre.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

29-10-2005 kl. 22:10

Jeg kan nu kun kalde Michaels indlæg for en gang vrøvl. Fakta er at manden hidser sig op fordi han har en svaghed for franske biler.

Fakta er også at franske biler generelt er dårligere kvalitet end de japanske. De har lige det antal flere fejl end japanerne.

Jeg har selv haft en spritny peugeot 206. Den var på værksted 6 gange inden for de 10 måneder jeg havde den inden jeg blev træt af det. Mine forældre købte en spritny Citroen C5 efter at have kørt Mazda 626 i 20 år.

Den solgte de efter 6 måneder pga. utallige fejl bl.a. pivende bremser og problemer med elektronikken. Den var på værksted evig og altid, og de kunne ikke løse problemer. Dette er der jo også mange andre C5 ejere der har haft problemer med. De købte istedet en Mazda 6 2,0 Touring, som de er meget glade for, og som der ikke har været det mindste med.

Min lillebror stod også med præcis samme valgt mellem Mazda 6 og Peugeot 407. Efter at have kørt dem begge var han ikke i tvivl. Han valgte Mazda 6. Som han sagde, den kørte meget bedre og Peugeot bar præg af mangel på kvalitet i kabinen. Gearstangen lignede noget plastic.

Franske biler er for dyre i forhold til det man får for pengene.

Men jeg vil dog give Michael ret i en ting, og det er at du selv skal prøvekøre dem begge, og se hvad du syntes bedst om.

Kenn

Alan Yucel

Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003

30-10-2005 kl. 11:56

Ingen af dem..!

Peugeot er der masser problemer med...
og Mazda'en taber hurtig i værdi...

Hvis du vil have en sjov og driftsikker bil, syntes jeg at du skulle købe en Volvo S40 1,8, altså den helt nye model....

I design er den pænere end peugeot og mazda'en...

Men smag og behag

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

30-10-2005 kl. 13:33

Ja smag og behag.

En Volvo S40 er da nok den kedeligste bil af alle tre. Det er en skrabet version af de store S60 og S80. Der kommer aldrig noget godt ud af det, når man forsøger at efterligne storebror ved at bygge en discount udgave af den.

Desuden passer det ikke, at Mazdaen falder hurtigt i værdi. Kig selv priser på bilbasen i forhold til nyprisen.

Kenn

bruger siden
11-12-2004

30-10-2005 kl. 16:54

Att.: Michael J
"Sikke en gang vrøvl i samtlige foregående indlæg. Kom venligst kun med kommentarer hvis i ved noget om det." siger du???!?!?
Vi ved da netop hvad vi taler om, derfor siger vi at Mazda er det bedste valg.
Der er nok en grund til at mazda og div andre japanske mærker yder 3 år eller 100.000 km garanti. Det ville de jo ikke gøre hvis de vidste at det ikke kunne holde.
Det ville være en dårlig forretning.
Og jeg kender en tidligere Peugeot-mekaniker, og han var da ikke overbevist om Peugeot, og deres driftsikkerhed i forhold til japserbiler...

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2005 kl. 18:48

Så dropper jeg ud af den her debat. Det er umuligt at diskutere biler med folk der kun har fordomme.
Desuden bliver man træt af at høre om fætterens fætter der har haft en fransk bil der var dårlig.
Måske man skulle læse nogle af de nyeste TUV og ADAC tal. Så fremgår det ihvertfald ikke at tyske og japanske biler skulle være bedre. Blandt andet ligger Xsara Picasso´en som bedste VAN og Xantia som bedste europæiske middelklassebil.
Derudover ligger C5, Laguna og A4 som bedste rustbeskyttede biler i henhold til de nyeste svenske undersøgelser.
Men jeg vil helt klart anbefale 407´eren, og det gør jeg ud fra min erfaring med 8 franske biler, 4 tyske og et par japanske.
Held og lykke med valget.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

30-10-2005 kl. 21:29

Jeg tror vi alle er glade for at Michael J dropper ud af denne debat.

Manden er jo tydeligvis fornærmet over, at der er så mange imod ham i den her sag.

Men jeg håber da, at du træffer det valg du har lyst til, og ikke hvad alle debatørerne vil.

Det er dig der skal have ny bil.

Held og lykke.

Kenn

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2005 kl. 22:31

Hej.Jeg skulle skifte min bil i 2003 til mazda 6 som var min favoritefter jeg så på mondeo og vectra men ,jeg hørte at peugeot 407 vil komme i 2004,jeg ventede på den,herefter var jeg ikke i tvivl at mazda 6 er fortsat min favorit.I 2004 hørte jeg at den nye passat vil komme i begyndelsen af 2005 ,så ventede jeg et år til .I april bestilte og købte passaten . Har passaten ikke kommet har jeg købt mazdaen med det samme.Så køb mazda 6 !

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2005 kl. 08:48

Ja, jeg vil da også gerne vide hvad det er for TÜV og ADAC statistikker der skulle fortælle at franske biler kvalitetsmæssigt skulle være bedre end japanske. Det forekommer da højst hvis man vender statistikken på hovedet?! Faktum er, bliver - og har været i mange år, at japanske biler generelt er af en noget højere kvalitet.
Det er muligt, at vi skulle have fordomme - alle os andre - men hvordan synes du selv det går? Du tuder op og prøver at modsvare franske biler, men beviserne er sært nok på "vores side". Komforten kan ikke tage fra dem, men kvaliteten lader meget tilbage at ønske. Køb en Avensis/6/Accord osv. så vil du få problemfri kørsel i mange år. Eller en Laguna/C5/407 hvis du vil være gråhåret før tid.
Mine erfaringer bygger på egne oplevelser, og ikke fætters fætters onkels kusines mands bil!

Held og lykke med valget.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2005 kl. 22:49

Og Michael F:

Ikke objektivt??? Prøv lige at læse testene igen.
Autobilds brugttest er baseret på TUV og dekras test.
Pannenstatistik er hvor mange biler ud af tusind der skal hentes af vejhjælp.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2005 kl. 15:09

Tak for diskussion, men nu er du for useriøs.
Du ved altså at en picasso er mindre driftsikker end en Premacy. Men hvorfra? Har du været ude at tælle biler?
Du ved alt om elfejl på franske biler. Men hvorfra?

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

01-11-2005 kl. 18:21

Det er jo sjovt som man har et standpunkt til man tager et nyt. Jeg syntes at erindre, at Michael J meldte sig ud af debatten for lang tid siden.

Det er jo noget fis at skrive, hvor man ved tingene fra. Fakta er jo bare, at man jo som bilinteresseret holder øjne og øre åbne. Det betyder jo, at man får en masse input om forskellige biler forskellige steder fra. Nogle har erfaringer selv, og andre kender venner og familie som har ejet begge som jeg.

Fakta er igen at den kære Michael J er et lille barn der er mopset fordi, der ikke er nogen der vil give ham ret.

Fakta er jo, at når der er så mange der siger Mazda 6 er det jo nok fordi, der er noget om snakken. Det var jo en anden sag, hvis 50% var for og 50% imod. Så kunne man kalde det en smagssag mht. kvaliteten af de to biler. Men når så mange har hørt og læst og oplevet denne problematik vedr. kvalitetsforskellen på janpanske og franske biler, så er der jo bare noget om snakken.

Så kan man også godt være i tvivl om H Jørgensen overhovedet ved, hvordan en bil ser ud.

Manden er jo vanvittig at påstå at Mazdaen ikke er up to date. Og nej den holder ikke brugtvognsprisen bedre end mazda.

Profil slettet

Profil slettet

03-11-2005 kl. 17:53

Jaaa Mazda eller Peugeot...Personligt ville jeg uden tvivl selv vælge Mazda'en, og hvorfor er jo nævnt tidliger i de fine indlæg. (Dritsikker)

Til alle Peugoet ejere, pas på jeres ejendom!!

Citat fra TV2 hjemmeside...

307'er i brand trods værkstedstjek

03-11-05: 13:30 | af: olst

Endnu en Peugeot 307 er selvantændt og udbrændt, skriver nordjyske.dk.

Det skete på trods af, at bilen to gange forinden havde været indkaldt til kontrol hos Peugeot. Her havde den fået udbedret den fejl, som bilfabrik­ken mener er årsag til, at flere eksemplarer af den populære bilmodel uden varsel er gået op i flammer.

Finn Valsted fra Hjørring Politi finder det foruroligende, at Peugeot tilsyneladende ikke har fundet den fejl ved bilen, som har udløst branden.

"Bilejeren har fået udbedret de ting, som Peugeot har anbefalet. Alligevel er det altså en fejl ved bilen, der har udløst branden. Det er foruroligende, for så er det åbenbart ikke nok, at Peugoet udbedrer de fejl, de har fundet," vurderer Finn Valsted, der har kontaktet FDM for at fortælle dem om sagen.

Både bil og garage udbrændte, mens det lykkedes at redde villaen.

Citat slut!!!

Det er lidt uhyggligt, jeg ville ikke kunne sove om natten med en 307'er i carporten..!

Profil slettet

Profil slettet

03-11-2005 kl. 21:06

Den bedste måde at tjekke en bils styrker og svagheder på, er ved at surfe ind på store landes mærkefora - fx England og Tyskland. Det gi'r nemlig tilstrækkelig statistisk materiale til at spotte fejl. Og er derfor langt bedre end udelukkelsesmetoden ved "min morfar havde engang en xxx".

Vedr. Peugeot 407 og Mazda 6, kan jeg - efter surfing på tyske og engelske Peugeot og Mazda sites - fortælle, at
Peugeot 407 synes at ha' tre gennemgående "fejl"

1. Den første årgang har været svært plaget af problemer i elektronikken, hvilket gennem updates nu synes at være overstået.

2. (Langt større problem)Den lange snude betyder, at det snarere er reglen end undtagelsen at skrabe nummerpladeholderen (og frontspoileren) af bilen i dybdeparkering eller ved høje bump.

3. (Om muligt endnu større). Pga. den store hajmund havde man sidste vinter problemer med at køleren frøs til (pga. sne og is indfald) og derfor ikke evnede at køle motoren.

Mazda 6' eneste "problem" synes at være at den støjer lidt rigeligt.

Venligst ernstS

bruger siden
11-12-2004

03-11-2005 kl. 21:19

Hæftig tråd denne her.

Att. Michael J

Der er mange i denne tråd der er på Mazdas side. Og selvfølgelig ikke uden grund. Men det er da almen viden at et japansk mærke som Mazda er meget driftsikker. Og at det er de færreste der kan hamle op med dem.
Franske og Italienske biler er bare ikke så driftsikre som japsere... sådan er det bare, ligesom vand er vådt. Nogen ting er man bare nødt til at finde sig i!

Men Torsten
Jeg vil bare lige ønske dig held og lykke med din nye bil, når du har besluttet dig.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om hvad jeg ville vælge af de to!!!! Nemlig Mazda..

Hilsen en Toyota-ejer der ved hvor driftsikre japserne er....

Profil slettet

Profil slettet

04-11-2005 kl. 09:51

Ja netop fordi du ikke har nogen fransk bil, aner du ikke hvad du snakker om.
Efter 300.000km koerer min stadig som var den ny. Ingen reperationer.
Og mine tre arbejdskollegaer med C5' ere er ekstremt glade for deres og har ingen problemer.
Og det maa du bare acceptere. Ligesom du maa acceptere at franske biler byder paa bedste koereegenskaber, komfort, rustbeskyttelse og avanceret teknik.
Og desuden findes der ikke rigtig nogen daarlige biler i dag. Baade tyske, japanske, koreanske osv. er ogsaa

Profil slettet

Profil slettet

04-11-2005 kl. 09:59

gode biler.

Profil slettet

Profil slettet

04-11-2005 kl. 10:50

Jeg vil nu ikke sige at alle statistikker går imod de franske biler, snarere de italienske og engelske.

Jvf. britiske reliability index (hvor gennemsnittet for industrien er 112) så er Mazda ganske rigtigt meget pålidelig med et index på 57.14, men både Citroen og Peugeot er mere pålidelige end gennemsnittet med hhv. 107.48 og 95.64, så selvom en Mazda er mere pålidelig end PSA's biler, så er de på ingen måde ringere end gennemsnitsbilen.

De helt store syndere i England er ifølge dette index Porsche, Subaru, Saab og Jeep.

Profil slettet

Profil slettet

04-11-2005 kl. 12:51

Det var dog enormt hvor hidsig man kan blive.
Rent til grin, pga. en bil.
Og du siger at tyske autobild og adac er amatører. Ja så lad venligst vær med at henvise til en FDM undersøgelse.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

04-11-2005 kl. 15:34

Hej Michael F

Jeg syntes bare du skal ignorere Michael J. Manden er et fjols, der ikke vil se realiteterne i øjenene efter han stort set er blevet skudt i sænkt af næsten alle deltagere i denne debat.

Fint nok at hans smag går i retning af Peugeot og franske biler, men det er et faktum at japanske bilere bare er mere holdbare og med mindre antal fejl.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

04-11-2005 kl. 16:18

Lige en tilføjelse eller to herfra i forbindelse med brug af de forskellige undersøgelser, specielt nu Lars A. drager reliabilityindex ind i det………..Magasinet whatcar arbejder tæt sammen med reliabilityindex om den slags analyser, de laver lister på pålidelighed alene ud fra data som reliabilityindex forsyner dem med. Reliabilityindex udregner deres index ud fra en række faktorer, så det er ikke nødvendigvis den med det laveste index der er den mest driftsstabile………..nå det gælder stabilitet alene er det ud af 30 mærker (placering-mærke-fejlprocent) 1-Honda-9,9 / 2-Mazda-10,7 / 3-Toyota-12,9 og de franske ligger 16-Peugeot-30,8 / 24-Citroen-38,0 / 25-Renault-38,4 og de tre sidste er 28-Audi-41,2 / 29-Saab-42,1 / 30-Land Rover-45,4………..Top ti nå det kommer til modeller er (i samme format som før) 1-Honda Accord 99 til 02-2 / 2-Honda Civic 96 til 01-7 / 3-Rover 25-99 til 05-11 / 4-Volvo V40 96 til 04-12 / 5-Volvo S40 96 til 04-13 / 6-Nissan Micra 98 til 02-13 / 7-Nissan Primera 96 til 99-15 / 8-Mercdedes CLK 97 til 02-15 / 9-Audi A4 00 til 05-16 / 10-Ford Ka 96 og efter-17………..De ti i bunden er (i samme format som før, dårligste først): 1-Renault Espace 97 til 02-69 / 2-Audi TT 99 og efter-59 / 3-SAAB 9000 91 til 97-58 / 4-BMW 7-serie 94 til 02-57 / 5-Land Rover Freelander 97 til 00-55 / 6-SAAB 9-5 97 til 01-53 / 7-Renault Laguna 00 og efter-50 / 8-Fiat Coupe 95 til 01-49 / 9-Jaguar XK8 96 og efter-48 / 10-Fiat Punto 94 til 99-48…………TÜV beskriver jo kun hvad man ser i synshallen hvor kun en begrænset del af bilen bliver undersøgt, og hvor mange først har fået rettet fejl på værksted. ADAC beskriver på samme måde kun hvor mange der ikke kan eller tør at køre videre, der kan være rigtigt mange fejl på en bil som ikke kræver at man ringer efter ADAC………… Står det til troende som FDM oplyser at placeringen på listen (ADACs) er afhængig af en models gennemsnit i de år den er repræsenteret, så har tyskerne problemer med regnefærdighederne. Rækkefølgen er for klassen Geländewagen ifølge ADAC 1-Mercedes M-Klasse / 2-Toyota RAV4 / Nissan X-Trail / 4-BMW X5, gennemsnittet er for de samme biler er afrundet til to cifre 1-10,13 / 2-8,42 / 3-5,23 / 4-7,35 og det er det samme for de andre klasser. På samme måde er gennemsnittet for Citroen Picasso 5,84 (nr. 1) mens det for Mercedes Vaneo er 5,83 (nr. 4)…………Med venlig hilsen Kim

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

16-11-2005 kl. 21:21

Nej nu må i altså holde op.

Jeg vi alle i denne debat skal ønske Torsten tillykke med hans nye bil.

Jeg har også været varm fortaler for Mazda, men smag og behag er jo forskellig. Mit valg ville dog stadig være Mazda selvom jeg ikke skulle betale for evt. værkstedsbesøg.

Men ihvertfald tillykke med din nye bil Torsten.

Kenn