Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2005 kl. 10:11

Jeg ved ikke om der er nogen steder at hente hjælp, men jeg har tidligere arbejdet hos Peugeot. Der rådede vi altid købere af nye, specielt sorte biler til at vente ihvertfald et par måneder med at komme bilen i vaskehal. Simpelthen for at lakken kunne nå at hærde ordentligt op. Nu ved jeg ikke hvor gammel din bil er, men det har du åbentbart ikke fået at vide da du købte din bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

26-10-2005 kl. 00:29

Hej Søren - det er virkelig uheldigt, at du har fået ridser i lakken, men du skal nok ikke forvente det store fra Shell's side. Jeg har fået rykket både spejl og nummerplade af i vaskehaller og det eneste der er sket, når jeg har påpeget skaderne, er, at de peger på et skilt på vaskehallen, hvor der står, at al vask er på eget ansvar!

Når det kommer til dit problem, ved jeg godt det ikke lyder logisk, men fortsæt med at vaske din bil i vaskehal - børsterne i hallen drejer/roterer hele tiden i samme retning og hvis lakken på din bil er modtagelig for ridser, vil det ikke ses så tydeligt, fordi ridserne i lakken bliver paralelle. Hvis du vasker den i hånden, hvor der vil blive vasket med cirkulerende bevægelser, vil det gøre ridserne mere tydelige og der vil samtidig være stor chance for, at bilen vil begynde at boble i lakken, altså danne små rustpletter, da ridserne forekommer på kryds og tværs.
Som nogle af de andre også har skrevet, så er en god gang polering aldrig af vejen og hvis du vælger en, der er beregnet til sort lak, kan du komme mange af ridserne til livs.

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

30-10-2005 kl. 18:50

Hej Søren,
Sorte biler i vaskehaller og især fra nye ser herrens ud bagefter en vask! De er ridset over det hele! Få den poleret en gang imellem, så holder den sig pæn længere.
En sort bil er flot fra ny, men taler af erfaring, den er svær at holde pæn i lakken. Mvh. Jakob