Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Sune H
bruger siden
18-04-2005
05-10-2007 kl. 11:19
Ja det er et gammelt indlæg, men til jer andre der går i W124-tanker i dag:
Pakninger i vacuumpumpe: Er dørlås og rudehejs træg eller virker det kun når man giver motoren omdrejninger, så er der en utæthed. Tager den også 2-300 omdr. ekstra for at skifte gear i aut.gear? Måske kun en ompakning af vacuumpumpen.
En utæthed kan suge gearkasseolie op i de tynde vacuumslanger. Du kan se det i motorrum, hvor du vil kunne se den røde olie i de klare luftslanger.
Vinduesvisker: stopper den 2/3-dele oppe på ruden?
Rust: I bagagerum ved baglygte. A-stolpen nederst. I bukkekanten på kølerhjelmen oppe ved forruden. Og selvfølgelig ved skærmkasserne.
Gløderør: bese bilen når den er kold. Det kan afsløre om der skal skiftes gløderør. En tidsrøver at skifte (ihvertfald på den 124125, som jeg havde). Ærgerlige penge at starte ud med.
Aut. antenne: kører den kun ½ op. En ny koster et par hundrede kr.
Aircon: Gurgler det? Kan være et utæt topstykke.
Lygter: Er paraboler stadig klare eller har der været en stærkere pære i, som har gjort glasset uklart.
Bemærk den lidt høje vægtafgift. Der er stor forskel på modellerne. I øvrigt kørte min 1990'er 250d aut. i snit 12 km/l og ved ren by ca 8-9 km/l.
Er det en gl taxa så har den nok forlængede fjedre. Ikke ubetinget nogen ulempe. Typen æder alle ujævnheder og miljøbump på bedste måde.
Det er een af de bedste biler jeg har haft, og jeg bliver varm om hjertet hver gang jeg tænker tilbage på den. Motor og gearkasse i 250d og 300d kan sagtens holde til 1 mio km.
Find en flot 94-95'er og nyd hver en kilometer.
God fornøjelse
Sune
Pakninger i vacuumpumpe: Er dørlås og rudehejs træg eller virker det kun når man giver motoren omdrejninger, så er der en utæthed. Tager den også 2-300 omdr. ekstra for at skifte gear i aut.gear? Måske kun en ompakning af vacuumpumpen.
En utæthed kan suge gearkasseolie op i de tynde vacuumslanger. Du kan se det i motorrum, hvor du vil kunne se den røde olie i de klare luftslanger.
Vinduesvisker: stopper den 2/3-dele oppe på ruden?
Rust: I bagagerum ved baglygte. A-stolpen nederst. I bukkekanten på kølerhjelmen oppe ved forruden. Og selvfølgelig ved skærmkasserne.
Gløderør: bese bilen når den er kold. Det kan afsløre om der skal skiftes gløderør. En tidsrøver at skifte (ihvertfald på den 124125, som jeg havde). Ærgerlige penge at starte ud med.
Aut. antenne: kører den kun ½ op. En ny koster et par hundrede kr.
Aircon: Gurgler det? Kan være et utæt topstykke.
Lygter: Er paraboler stadig klare eller har der været en stærkere pære i, som har gjort glasset uklart.
Bemærk den lidt høje vægtafgift. Der er stor forskel på modellerne. I øvrigt kørte min 1990'er 250d aut. i snit 12 km/l og ved ren by ca 8-9 km/l.
Er det en gl taxa så har den nok forlængede fjedre. Ikke ubetinget nogen ulempe. Typen æder alle ujævnheder og miljøbump på bedste måde.
Det er een af de bedste biler jeg har haft, og jeg bliver varm om hjertet hver gang jeg tænker tilbage på den. Motor og gearkasse i 250d og 300d kan sagtens holde til 1 mio km.
Find en flot 94-95'er og nyd hver en kilometer.
God fornøjelse
Sune
Michael Ødorf
bruger siden
22-01-2006
16-11-2007 kl. 23:37
Hej.
Jeg har en MB 300 D fra 1992. det er den bedste bil jeg nogensinde har haft. Min har kun gået 194000 km og har købt den hos en forhandler. Jeg har en campingvogn og den har overhovet ingen problemer med at trække.
Jeg har en MB 300 D fra 1992. det er den bedste bil jeg nogensinde har haft. Min har kun gået 194000 km og har købt den hos en forhandler. Jeg har en campingvogn og den har overhovet ingen problemer med at trække.
Profil slettet
15-02-2008 kl. 19:31
hej igen
har nu solgt den ene......men min/vores 124 300D `86 kører min viv frem og tilbage fra københavn hver evige eneste dag....har haft 2 stilledage på 12 måneder....og udgiften har været under hvad havde kostet i offentlig transport......kører 42.000 om året i en årgang ´86 der i forvejen havde kørt over 400.000 km......den kører bare...og er billig både i reservedele og udgift til brændstof....vores kører ca. 14-16 pr. liter.........bare gå til den.....den er den mest standhaftige "spand" vi har haft til dato :-)
Hilsen SØ
har nu solgt den ene......men min/vores 124 300D `86 kører min viv frem og tilbage fra københavn hver evige eneste dag....har haft 2 stilledage på 12 måneder....og udgiften har været under hvad havde kostet i offentlig transport......kører 42.000 om året i en årgang ´86 der i forvejen havde kørt over 400.000 km......den kører bare...og er billig både i reservedele og udgift til brændstof....vores kører ca. 14-16 pr. liter.........bare gå til den.....den er den mest standhaftige "spand" vi har haft til dato :-)
Hilsen SØ