Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Bower

Jacob Bower
bruger siden
07-09-2003

18-10-2005 kl. 09:51

Jeg har kun erfaring med Fords V6 motor - og den kan jeg kun varmt anbefale. Den trækker godt ved alle hastigheder og den har en god lyd. Kører man pænt (hvilket er svært!) kan man oven i købet få en god økonomi. Men som altid: Prøv dem alle sammen og træf dit valg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2005 kl. 11:26

der er også den gode gammel 2,0liters 6 cylindrede bmw.. i hvertfald i den gamle 3'ere serie.. sådan da en går også godt, men er nok lidt dyre end de andre vil jeg tro..

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2005 kl. 21:50

citroen c5 kører rigtig godt men er bare lidt for god til at gå i stykker så er det bedre at se efter sidste årg. xantia 3,0v6 med 190hk den er meget billigere både i indkøb og drift (kører ca. 11 km/l)jeg har arb. ved citroen så jeg kender dem begge to og sværger til xantiaen,der fåes bare ikke mere velkørende bil til pengene

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2005 kl. 22:26

Kan også kun anbefale dig at kigge efter en BMW. Kender ikke aktuelle priser på fx 320, men dén rækkesekser er noget af det fineste mekanik du kan finde - og så er der ingen hovedpine med tandremmen - der sidder i stedet en god gammeldags kæde. Har selv en 525 fra '93, og den kører bare!

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2005 kl. 13:32

drop alt hvad der er fransk eller italiensk, det er bare spild af tid, tysk eller japansk, de har klart de mindste drigtomk. og som sagt en række 6 fra bmw, det ved man hvad er, mener det er 170 hk, den har.

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2005 kl. 14:01

det er da meget muligt at den ikke er ligeså hurtig, men det var nu heller ikke det jeg mente, jeg mener bare generalt at franske og italienske biler er ikke så pålidlige som tyske og japanske.

men giver dig ret med at han skal prøve alle biler og selv danne sin mening...

Jacob Bower

Jacob Bower
bruger siden
07-09-2003

19-10-2005 kl. 20:03

Det er rigtigt, at Fords V6er har kædetræk.

Troels Nissen

Troels Nissen
bruger siden
06-11-2003

19-10-2005 kl. 22:12

Bare husk at du skal have et voldsomt prisnedslag.. V6'ere er usælgelige med disse benzinpriser så du burde sagtens kunne presse sælger mere end normalt. Jeg ved det af erfaring... har lige solgt min egen benzin V6'er.

Kig evt. på en Alfa 156 V6, prisen er helt i bund.

Jacob Bower

Jacob Bower
bruger siden
07-09-2003

20-10-2005 kl. 10:04

Forresten: Kan huske fra min Mondeo V6 st. car tid, at udskiftning af udstødning kostede en bondegård (måske fordi det var en st. car???). Det er måske værd at kigge på om udstødningen står foran udskiftning.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-10-2005 kl. 12:15

Hej

Hvad med en den gamle årgang Vectra altså 2000-2002 med V6 kværn. Der er masser i tyskland med masser af udstyr. Og til en rimelig pris.
Eller den nyere model med 3,2 v6.

Det er også en mulighed for at kigge på BMW 323 eller 325 eller 328 eller 330.
Det er vist det man kalder ultimative køremaskiner

Eller hvad med en Audi A4/A6 med V6 motor må da også være noget.

Der er flere andre der nævner Mondeo, fed bil, men der er desværre mange problemer med rust. ( Bliver dog fixet på Fords regning)

Martin

Martin

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2005 kl. 14:28

Jeg ville vælge en Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V, evt. en 4WD. Det er en yderst behagelig og velkørende bil, som har mere udstyr end de fleste andre biler i den klasse. Bilen er mere driftsikker end de franske/italienske modstandere, og så ser den hamrende godt ud oven i det.

En Ford Mondeo med mazdas 2.5 V6ér er også et rigtig godt bud. Den er dog ikke ligeså driftsikker som mitsubishien, men dog et rigtig godt bud.

Vælg kun en Citroen Xantia (og andre modeller med ders hydraulik affjedring) hvis det er din virksomhed der betaler for reparationer, da hydraulikken har det med at drille, og det er altså ikke billigt at få ordnet.

Den bedste V6ér "out there" er alfa´s V6, som dog kun findes i deres 166 og GTA modeller, og de er ikke ligefrem billige og heller ikke noget man falder over hver dag.

Men prøv nogle forskellige biler, det er det man kommer længst med. :)

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2005 kl. 08:59

det bedste du kan købe mener jeg, både med benzin og afgift. er at købe en peugeot 406 V6. det er sku en rigtig god bil

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2005 kl. 18:34

Det er generelt for franske biler at deres undervogn er meget slap. Min mor og stedfar har en 306 stationcar, og jeg synes at det er noget hø at køre i..