Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

21-10-2005 kl. 16:13

Hej Henrik!

Det er en fin bil og dejlig motor JTD. Men det er nok rigtig den har lidt flere problemer end fx. en japansk bil. Men prisen er jo lav så der burde være råd til at udbrede lidt fejl hist og her. Jeg har en kollega der havde en 1,8 ELX benzin. Han kørte i den i 6 år stort set uden problemer. Desværre var det en dyr fornøjelse da bilen var købt fra ny (tror omkring 200.000) og den indbragt ikke mange basører som brugt. Men det problem har en brugt jo ikke. Fiat reservedele er meget billige.

Men få tjekket at motoren er OK. En commonrail kan være dyre at reparere. Det er forøvrigt FIAT der har opfundet systemet!.

Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-12-2005 kl. 16:13

Hej Henrik.

Jeg har selv en marea 2,0(benzin) HLX st. car fra 1997(km.130000), hvilke jeg har været meget tilfreds med, men hvis du vil købe en benzin model, så husk at tjekke, hvornår tandremmen sidst er skiftet. Den skal skiftes for hver 70.000km eller hver 3 år. Det koster ca kr. 7.000,-. Tjek også styretøj. Men ellers en smart dejlig bil.

MVH.

Peter

Profil slettet

Profil slettet

06-12-2005 kl. 17:13

Din 2.0 HLXér er det ikke en 20V med 5 cylindrer? For hvis det, så er det rigtigt at det er dyrt at skifte tandrem, men på en alm. 4 cylindret diesel er det ca. ½ pris.