Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-09-2005 kl. 23:40

Det er vel smag og behag. Glæd

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2005 kl. 09:06

Min erfaring, viser også at den nye Oktavia er kommet i en finere klasse, men at samligne den med "de fire ringe" er ikke rigtigt. Prøv en 2005 Audi og du vil opleve en helt anden klasse/kvalitet. Men prismæssigt iforhold til kvalitet får du meget bil for pengene i den nye og lækre oktavia..

Anders Leth

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

01-10-2005 kl. 22:55

Jeg tror bare at det er et spørgsmål om smag og behag.
Der er stadig mange mennsker der har et antiparti mod skoda. PGA tidligere tider.
Og sådan er det.
Personligt synes jeg at begge to biler er hamrende flotte, og jeg kunne godt tænke mig begge to. Rent kvalitetsmæssigt er de ens da delene er taget fra samme hylder. Det eneste jeg lige kan komme i tanke om at man skal vælge Passat frem for Octavia er pga den bedre plads som der er i Passat. primært på bagsædet.
Men generelt er det bare et smags-spørgsmål.
Begge biler er et godt valg efter min mening..

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2005 kl. 14:21

tror ikke du har helt ret. Octavia'en er så vidt jeg ved bygget over samme platform som VW golf, og derfor kan den ikke rigtig sammenlignes med Passaten. En mere ligeværdig sammenligning ville være den nye VW Jetta (som til gengæld er ALT ALT for dyr ifht. Skodaen). For mig at se får man både en større, og en på alle måder bedre og mere gedigen bil ved at købe en Passat - prisen er så selvfølgelig også derefter...

Henrik Y. Jensen

Henrik Y. Jensen
bruger siden
10-11-2004

28-10-2005 kl. 20:16

Tillykke med jeres Skoda'er... I kan sige hvad I vil, men Passat og Skoda er IKKE den samme bil! Selvfølgelig er der en forskel, og selvfølgelig er det i Passat'ens favør (hvis man ser bort fra prisen)

Og for at lukke undervognsdiskussionen, så deler Passaten platform med Superp og IKKE Octavia. Sidstnævnte deler med Golf!!!

Går man VW efter i sømmene og sammenligner med Skoda, består tyskeren af dyrere dele og ofte grundet dyrere materialer...

Glem snobberiet - I får hvad I betaler for!

Hilsen Henrik Y.