Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-09-2005 kl. 17:19

Jeg er jo kun enig med jer andre.
Vores afgiftsystem er fuldstændigt latterligt, og vi bliver sgu malket fuldstændigt når vi køber en bil. Ret irriterende.
Nu må det da snart være på tide at der bliver lavet om på vores afgiftsystem, så det passer mere til gennemsnitsborgeren her i danmark.
Man kunne jo lave et afgiftsystem hvor afgiften er væsentligt højere på de store luksusbiler i forhold til de små biler der ikke forurener lige så meget.
Kunne man måske bare få afgiften under 100% i stedet for de 180%, det ville sgu være godt. Men nu må vi se hvad der sker.
Jeg hørte noget om at de Radikale havde et eller forslag til hvordan afgiften skulle ændres.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

15-09-2005 kl. 19:45

Husk lige, at dommen omhandler reg.afgiften og dermed en mulig besparelse for ejeren = firmaet. Jeg har tidligere hørt en dansk "skattemand" udtale, at der ikke er noget i vejen for, at man beskatter en dansker efter, hvad en tilsvarende bil koster i Danmark !! Og så er vi jo sådan set lige langt................En klar omgåelse af dommen, men sikkert noget, der vil kræve endnu en sag !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg