Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-01-2016 kl. 20:15

Hej Louise

Hvis du har Isofix bag førersædet, så kunne man forestille sig at du også har bag passagersædet.

jeg har selv monteret i en Passat. Men det kræver at fabrikken har været friske og klargjort din bil dertil.

I vores tilfælde for nogle år siden, ringede jeg rundt til adskillelige aut. værksteder og fik priser fra usandsynligt meget , til 500 kr. Tænkte så hvis de kan gøre det for 500, så skal de ikke skille meget af, svejse spor eller noget som helst, der bør være monteringsbeslag klar.

Og vupti, da jeg fik kigget ordentlig bag ryglænet, så var der ganske rigtigt monteret huller med gevind til at skrue beslaget ind i.

Men er der ikke klargjort, så vil jeg anse det for at være en sindsyg opgave, som vil koste ligeså meget som at købe en der er nyere og evt. har det monteret fra starten af.

Jess

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bashar S

Bashar S
bruger siden
06-01-2004

25-04-2016 kl. 16:27

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Hej Louise

Hvis du har Isofix bag førersædet, så kunne man forestille sig at du også har bag passagersædet.

jeg har selv monteret i en Passat. Men det kræver at fabrikken har været friske og klargjort din bil dertil.

I vores tilfælde for nogle år siden, ringede jeg rundt til adskillelige aut. værksteder og fik priser fra usandsynligt meget , til 500 kr. Tænkte så hvis de kan gøre det for 500, så skal de ikke skille meget af, svejse spor eller noget som helst, der bør være monteringsbeslag klar.

Og vupti, da jeg fik kigget ordentlig bag ryglænet, så var der ganske rigtigt monteret huller med gevind til at skrue beslaget ind i.

Men er der ikke klargjort, så vil jeg anse det for at være en sindsyg opgave, som vil koste ligeså meget som at købe en der er nyere og evt. har det monteret fra starten af.

Jess

Hej J R.

hvor gammel er din Passat, jeg har selv en fra 2003, som vil gerne eftermontere isofix.

På forhånd mange tak

Bashar

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

25-04-2016 kl. 19:04

Hej Bashar

Det er ved at være 3-4 biler siden.

Mener den var fra 02 eller 03.

ISOFIX blev standard i modellen kort efter vores var produceret.

Du skal skubbe nedefra i ryglænet og kigge lidt skråt op på bagvæggen, er der tilfældigvis huller med påmonteret klistermærke. Så er der forberedt til montage.

OG du kan nøjes med at købe beslagene hos VW. Det er ikke så tit de har dem liggen på lager, men kan bestilles og kommer på få dage.

Vær obs på at du vist skal bruge en jævn stor torx. Ellers kan du måske finde en skruetrækker der lige kan klemmes ned i den, og derved spænde beslagene fast.

Piece of cake, når først du har fundet hullerne.