Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-06-2003 kl. 21:29

Den nye ejer får reg. attesten af dig og har så, mener det er 14 dage til at omregistrere bilen.. den nye ejer betaler for disse afgifter! og et lille fif! få altid køber til at underskrive en kontrakt, hvor på der står at bilen er købt som beset og evt. at der ikke er nogen fortrydelse ret! bare for at sikre dig! håber det kan hjælpe!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-06-2003 kl. 21:40

Den nye ejer har 3 uger til at omregistrere bilen. Den 3 ugers periode betaler forsikringsselskabet! Når du har en kontrakt med dato stelnummer og andre rellevante oplysninger på kan du faxe den ind til dit forsikringsselskab og så SKAL din for sikring ophører pr. den dato som står som overdragelse på kontrakten. Det er ikke altid forsikringselskaberne vil gå med til det. Men du skal bare holde fast. De har en pulje som skal dække de tre uger. Hvis så den nye ejer ikke omregistrere indenfor de tre uger er det en sag mellem motorkontoret, forsikringsselskabet og den nye ejer. Du har dit på det rene. Det er bl.a. derfor det er afgørenede at i laver en kontrakt i to eksemplarer. En til hver.

Jens Jensen

Jens Jensen
bruger siden
06-01-2004

04-06-2003 kl. 23:31

Efter mere end en dårlig erfaring uverderhæftige købere - den værste var en køber af en billig synet bil til kr. 4500 hvorefter køber - der havde angivet en falsk/forkert adresse- kørte rundt i mere ende et halvt år på min forsikring og vægtafgift. Jeg kan ikke anbefale at overlade registringsattest til køber. Jeg er ikke bekendt med at du kan frigøres for dine forpligtelser i forsikringsmæssig øjemed ved at faxe ind at bilen er solgt. Mig bekendt kan ansvarsforsikring og dermed vægtafgift ikke frasiges.