Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

12-12-2014 kl. 21:41

Kan sagtens forstå du er forelsket i en Mito.
Det er en virkelig fræk lille bil.

Men hvis du kun kører 10.000 km om året, så skal du ikke købe bil med diesel motor.
Det kørselsmønste vil være at mishandle motoren, og risikoen for dyre reperationer vil stige.

Så hvis du er opsat på en mito, så gå efter en med benzin motor.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

13-12-2014 kl. 10:34

KØB en Alfa hvis du har lyst til den. Straks! :-)
Jeg købte en gammel 147'er for halvandet år siden, jeg tror ikke den er mere sart, skrøbelig eller dårligt bygget end andre biler fra 2003, men hold kæft hvor jeg hygger mig i den - hver eneste gang. Bare det at gå hen imod den på parkeringspladsen bringer et smil frem, når den står der mellem Mazdaer, Forder og sølvfarvede Folkevogne.
En Mito er baseret på en Fiat Grande Punto, som jo i øvrigt også ser rigtig godt ud. Og der har mig bekendt ikke været generelle problemer med hverken Mito eller Fiatens kvalitet. Og køreegenskaberne er ret sikkert ikke så hoppende som i Fiat 500 - men prøv det nu endelig selv inden køb.
Så alt i alt ville jeg, hvis jeg var dig, bare komme afsted til Alfa-pusheren.
Forvent dog ikke den store byttepris når du vil af med den om nogle år, får de er generelt ikke særligt værdsatte som byttebiler - mærkeligt nok, i min verden burde der være kø ned ad gaden når der var en Alfa til salg....

OG til sidst, find en benzinmodel, ellers risikerer du at slå motoren ihjel - endda uden det vil være bilen skyld.

God fornøjelse :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg