Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kasper Wæhrens

Kasper Wæhrens
bruger siden
06-01-2004

09-08-2005 kl. 12:51

Du har fået mange bud på om det er et godt køb... af en masse der egentlig ikke siger noget, og som ikke har set bilen. Et godt køb, er når DU er tilfreds. Se bilen efter. Ser den holdt ud? har den været skadet? ser føresæderne slidt ud, er det ikke lange km den har kørt (så har der været mange ud/ind stigninger), er den ødelagt med røg mv. Den moter der ligger i de nyere Peugeoter, er blandt verdens mest pålidelige. Forgængeren var en meget kendt motorblok, der hed XU. Den blev faset ind i 79, og "støbeformen" solgt til Ford i 92 hvor de havde meget store motor mæssige problemer, (Den kørte dog stadig i P) Faktisk så store problemer, at de var på randen til at lukke for Europa markedet. Den motor sidder stadig i Mondeo. Peugeots nuværende motor er en videre udvikling af XU, og blev verdens kendt da de lancerede Dieselen. Nyeste skud på stammen er 2,7 V6 Diesel. Da den blev off. annullerede Jaguar ALLE motor aftaler med BMWfor herefter at få Peugeot under hjelmen. Så lad dig ikke spise af med, at de ikke er pålidelige! Som en anden nævner, ruster de ikke. Korrekt -Peugeot har siden 86 galvaniseret deres biler, så de kan deres kram. (Hvis du fx finder en P der er med rust, kan du være sikker på den har været skadet.)Så er der teknikken... Peugeot´s biler er typisk en kende billigere end konkurrenternes, og så er de langt bedre udstyret. Jeg går meget op i biler, og læser en masse om alle - og jeg mener ikke noget sted at have læst de skulle være dårligere stillet end andre. Hvor i mod Opel og Mercedes lider meget af fx rust og elektroniske problemer. I gamledage gik man meget op i om biler havde kørt "langt"... Men tag lige en kigger på et hvilken som helst ophugger... Motorne ligger alle på hylden, klar til videre salg - hvor i mod meget andet af bilen ikke gør det. Derfor, få bilen kontrolleret på et værksted FØR køb (evt. FDM) og få deres vurdering. Derfor er det vigtigt at der er kontrolbog med bilen. Hjemme mekanikkeren, der selv skifter olien, kommer ikke bilen rundt, og hold dig fra disse biler.
Køb af bil er smag og behag, vær fornuftig, og følg DIN intuition - Det er dig der kan vurdere om det er et godt køb.
Spørg endelig om mere - men jeg er sjældent på dette forum. Brug kasperwaehrens@jubii.dk, og god fornøjelse med købet...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2006 kl. 20:38

Hej Boris

Jeg har en 99 har kørt 350000 i den har intet
olieforbug kører som en drøm mellem 15 og 18 km på ltr. og det er ikke fordi den er blevet skånet ! det er en dejlig hurtig bil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg