Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
20-09-2013 kl. 08:03
Du køber en ret ny, mekanisk fornuftig bil og går ud fra at du har noget garanti med, ihvertfald har du jo 2 års reklamationsret, hvor man de første 6 mdr. formoder at fejlen var der på købstidspunktet (medmindre forhandleren kan modbevise dette).
Så jeg ville gemme pengene.
Hvis du gerne vil have en kontrol ville jeg enten tale med en mekanisk kyndig i omgangskredsen eller evt. tale med et (Skoda)værksted og "købe en time" hos dem og lade dem checke den.
Hvis du vælger at få den checket, skal du få skrevet ind i købsaftalen at sælger udbedrer de fejl der evt. måtte blive fundet.
Ps.
Nu går du formentlig med livrem og seler (skrårem bliver er vist primært brugt om de personer der har en tendens til at hilse med en strakt højre arm ;-) )
Profil slettet
20-09-2013 kl. 09:13
hvis du får lavet en FDM attest? så skriv lige i tråden igen om hvor mange fejl de fandt, det kunne være sjovt at se om jeg nu havde ret?
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
20-09-2013 kl. 10:39
H P
bruger siden
06-01-2004
20-09-2013 kl. 11:07
Jeg ville spare de 2200,- få 6 måneders GARANTI og få sælger til at skrive i slutselden at bilen aldrig har været skadet, så burde du ikke få problemer.
HVIS du stadig er usikker, så kør bilen til et andet Skoda-værksted og betal en time for at få dem til at gennemgå bilen, det er under 1/2 pris af FDM, og jeg vil til enhver tid mene at en Skoda- serviceteknikker har mere forstand på en Fabia end en tilfældig FDM-mekaniker.