Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
17-07-2013 kl. 23:43
Nu kan jeg fornemme at en C3 kører 20.000km imellem hvert eftersyn?
H P
bruger siden
06-01-2004
18-07-2013 kl. 09:00
Jeg er enig med Jannik, bremser bør efterses, adskilles og smøres een gang årligt, de få hundrede kroner det koster må du ikke spare væk.
Hvad hjælper det at du har en bil med 5 stjerner i NCAP, airbags, ESP og alt muligt sikkerhedsudstyr hvis bremserne er defekte ?
Profil slettet
18-07-2013 kl. 09:39
Lars Bødker
bruger siden
27-12-2010
skrev:
Undrer mig over at spørgsmål kun kommer op ved franske biler, ikke på tyske -
hvad er forskellen på bremserne på disse bremser, er kvaliteten så meget bedre på de tyske, at det ikke er nødvendigt.??
Jeg kan forsikre dig om at bremserne højst sandsynligt er af samme fabrikat - både på tyske og franske. Det er bare moderne at hate på franske, mens tysk er guds gave til bilfolket.
Mine bremser får hvertfald til hvert service adskillelse og smøring - både på Fiesta'en og på firma-slæden.
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
18-07-2013 kl. 10:22
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
18-07-2013 kl. 11:29
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
skrev:
Ja.... har da læst, at der er en del VW-ejere der ikke er glade for deres bremser... Skulle være noget med at de ikke kan tåle grus/snavs...
Ja, som jeg forstår det, har det noget med indretningen af bremserne at gøre. Min bror ejer en to år gammel Octavia, som jeg formoder må have bremser fra VW-koncernen.
Og han har to gange været ude for, ar småsten sætter sig i bremserne og ikke af sig selv kan komme ud. Skøn bil, ellers!
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-07-2013 kl. 14:23
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-07-2013 kl. 01:05
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-07-2013 kl. 08:43
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-07-2013 kl. 09:32
Da jeg startede i lære, kørte de fleste biler med 15.000km interval mellem service, og der var 15.000km et lille og 30.000km et stort, det synes jeg fungerede rigtig godt. Der er ingen biler der kan køre 60.000km før de får skilt bremserne ad, og slet ikke i lille Danmark med det klima og saltapperat vi har om vinteren. Det er et tåbeligt sted at spare.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-07-2013 kl. 20:01
H P
bruger siden
06-01-2004
19-07-2013 kl. 21:27
Måske kan det betale sig at køre din Franske bil til service hos Mercedes ?
Når du skriver "de er smarte de Franske værksteder". Så hænger du mange mennesker ud, dertil må jeg svare "det kan man desværre ikke skrive om dig"
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-07-2013 kl. 21:53
H P
bruger siden
06-01-2004
19-07-2013 kl. 21:55
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-07-2013 kl. 22:44
Profil slettet
20-07-2013 kl. 07:48
Alle gør det ved en merpris, som typisk er mellem 500 - 1000 kr.
Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
20-07-2013 kl. 07:58
Og det var uden ekstra beregning
Profil slettet
20-07-2013 kl. 08:14
Hvilken værksted var det og var det stort service? hvilken bil har du ?
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
20-07-2013 kl. 09:51
Bilen er købt ved Ejner Hessel i Århus, men da de ville have 2400kr for et lille service eftersyn kørte jeg til Smartcars i Ringsted.
Der slap jeg med 899,- og jeg har brugt dem lige siden.
Det sidste service jeg var til, var et 60.000 km service, hvor jeg fik skiftet remmen til generatoren, så det løb op i ca 2100,- alt inklusiv :-)
- men så fulgte der også en kold cola med :-D
Profil slettet
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
20-07-2013 kl. 10:36
Lars Bødker
bruger siden
27-12-2010
skrev:
@ Jannik, ingen gør noget gratis - prøv at læs din servicebog, med de punkter værksted skal gennemgå for et autoriseret stempel.
Bremser indgår som standard service, og indeholdt i det obigatoriske service eftersyn pris.
Min bil er fra ´98, så jeg tror ikke den er tidssvarende nu :P.. Men de værksteder jeg har arbejdet, har det sjældent været med i prisen at få dem skilt ad. Da jeg var ved Nellemann i ´08 blev det ændret til at være noget man skulle betale ekstra for hos Fiat, Kia var det stadig med i prisen. Alfa kan jeg ikke huske, men mener de kører nogenlunde det samme som Fiat.
Ved den sidste Opel/Mazda/Suzuki jeg var ved, var det heller ikke med i prisen. Det er visuel kontrol, og så kontrol på bremseprøvestanden. Det kan man ikke udlede ret meget af.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
Profil slettet
20-07-2013 kl. 20:53
Egon Madsen
bruger siden
08-02-2007
skrev:
På min Citroen C3 90 hdi som nu har kørt 76.000km har jeg ved hver service (3 gange) blevet spurgt om jeg vil ha lavet bremseservice. Værkføreren hos Citroen anbefaler dette og jeg siger næsten per automatik ja! Jeg har ikke nogen særlig teknisk indsigt og aner faktisk ikke om denne operation, som jeg betaler ekstra for er nødvendig? Jeg skal i løbet af et par måneder til 80.000km service og vil derfor gerne vide om jeg med god samvittighed kan sige nej til denne ydelse? Vil jo gerne spare lidt!
De prøver at plukke dig for penge
Profil slettet
20-07-2013 kl. 21:00
kenn christoffersen
bruger siden
28-11-2011
skrev:
De prøver at plukke dig for penge
Det er godt nok en fantastisk argumentation du har der Kenn - hvor er det lige de prøver at plukke ham for penge?
Som en anden siger, så skal bremserne bruges - og som K S siger, så er det langt billigere at forebygge end at udskifte. Så hvis man ikke får brugt bremserne tilstrækkeligt til at de kan holde sig selv sunde, så er det klart en god idé at få dem adskilt og smurt, samt tjekket op.
Men det er forskelligt fra værksted til værksted om det er en del af service - hvertfald min erfaring. Min kammerat får lavet service på hans Cruze skiftevis hos to værksteder - da han er kørende sælger og det passer ham bedst, og det ene sted betaler han ekstra for adskillelse og smøring, mens det andet sted tager ekstra for det.
Profil slettet
21-07-2013 kl. 23:30
René Østergaard
bruger siden
29-04-2007
skrev:
Kartoffel/kartoffel? :)
Nej, dog ikke - priserne for de to service, eksl adskillelse, smøring osv af bremser, er ens. Og værkstedet der ikke har det inkluderet i et service tager 700 for det. Så servicet er totalt set 700 dyrere, når han tilkøber bremseservice.
Så det varierer en del fra værksted til værsksted.