Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2013 kl. 12:39

Hej Michael

Såvidt jeg husker er det dig med den nye frække Clio.......

Mig bekendt har man kunnet tilkøbe en ekstra fabriksgaranti på 3år mere. Ring lige til din forhandler og undersøg dette. Ellers er mit råd, hold dig til de forskrevne service intervaller på bilen. Køb ingen service af taler eller lign, er for dyrt iforhold til når du selv betaler. Men kan du få en ekstra fabriks garanti skal du tilkøbe denne.

Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2013 kl. 12:49

Hej igen Michael.

Sådan som jeg ser på tingene kan være anderledes end andre, men vil sige at jeg mener at have svar på dine spørgsmål inden for normal gætte ramme .-)

1. Jeg ville helt sikkert tilkøbe garanti op til de 100.000 eller 5år. De 5000kr er ingenting set i forhold til hvis der nu er noget med bilen. Bilen er jo en nyskabning med så at sige det hele. Du ved jo hvor hurtigt man får en regning på 3000 hvis er der er lidt ivejen. Det kan der altså godt blive efter de normale 2 år.

2. Og jo jeg ville nok give den en gang Dinitrol her i maj måned til omkring 3500-4000kr. Bilen er som sagt før en nyskabning og ingen ved helt hvilke og hvor godt metallet er i bilen. Så til maj og så igen når den er 3år. Handels værdien og letheden ved at sælge igen er lidt større. Og så fornemmelsen af at man har holdt sin bil tip top iorden.

4. Bremser koster alt imellem 3500-5000,- vil jeg gætte på. Normalt skifter man dem efter ca 4år (60.000) og der hvor bilen render i syn. Men alt efter køre måde kan de holde meget længere, og måske kun klodser der skal skiftes. Der kan være forskelle på hvilken bil man har ang dette ..

5. Normalvis ser vi at de service aftaler man ofte kan købe viser sig forholdsmæssigt dyre, iforhold til hvis kunden selv betaler for service. HUSK endelig at overholde intervallerne på service så garantien dækker.

Man kan på forhånd ikke gætte på om man får brug for evt ekstra garanti, men shit hvis nu uheldet er ude og nogle af komponenter som ikke er sliddele ryger sig en tur, er man på den. Og nej ved alm kørsel over 5år burde der ikke være meget at skifte. En godt ting er dog at have 2 sæt hjul. Altså et sæt vinter hjul, gerne med conti dæk og et sæt sommerhjul. dækkene skal så skiftes efter de ca 5år, da de ellers ikke er stabile i kasserne mere og nemt revner. Så der var lidt mere for dig at tænke over.

Obs. Udstødning skal nok holde de mindst 5år

Fortsat god påske.

Dette indlæg blev 29-03-2013 12:51 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2013 kl. 15:14

L. Larsen skrev:
Hej

Jeg er selv ejer af en Clio 3, og har købt 3 års ekstra garanti for 5000.

Da jeg har en TCE100 med turbo, anså jeg det for en ok forsikring hvis der skulle ske noget.

Jeg er dog ikke nået dertil endnu, så om det er godt elelr mindre godt, finder jeg først ud af om små 3,5 år :-)

Hej Larsen

Fornuftigt valg med ekstra 3års garanti nu der er turbo mv på bilen. For det kan koste alt mellem 15-25.000 hvis sådan noget ryger, og det gør det på et tidspunkt, svinghjul og kobling er ligeledes udsat for større pres.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2013 kl. 15:46

Altså de forhandlere.......mange af dem ved squ ikke hvad de sælger stort set. Er da alm velkendt at turboer bliver slidt eller går til.....gad vide hvor længe den forhandler regner med bilen lever.....gnæk. Nu skal alle forhandlere ikke over knæet, nogle af dem er ganske habile og dygtige til motor/mekanik osv, men flertallet aner ikke hvad det taler om!!! Så nu kommer der sikkert voldsomt respons på mine udtaelser....en ting er at sælge en bil, noget andet er at have kendskab til opbygningen og komponenter..

Et er sikkert.....skønt at der igen kommer turbo på benzinbilerne, omend ikke i mindre form, men de kan altså gå i stykker....det gør både ford og bmw osv.....

Obs ja han sagde elektronikken.....den kan koste kroner pga dårlige komponenter. Men en typisk ting med de franske. Men men når det er sagt håber vi jo stadig at den nye Clio er super på den lange bane....var de forrige jo. Lad nu lige være med at lade den forhandler plukke dig for dårlige service aftaler.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-03-2013 kl. 00:22

Hej igen Michael

Nej er ikke automekanikker, men har haft forskellige nye biler og mærker, og kender en del folk i branchen.

Det er ikke fair for dig hvis jeg skal gætte på servive aftale som er fair for dig. Omvendt skal du tjekke priser på lille og stort service ved forhandler, og gerne der hvor du har købt den. Hold endelig service der selvom andre ikke autoriserede også kan og må gøre det. . Renault er sikkert lidt dyre end du ellers kan få det til, men når det så er sagt, kan det dreje sig om din loyalitet hos den forhandler du har købte ved og gerne holder service ved. Små ting kan opstå som du ellers normalt ville skulle betale for hvis du ikke er fast kunde i huset. Forhandler og deres værlsteder kan være lidt på tværs hvis du bare kommer med en garanti ting og de kan se du ikke holder service på Renault's værksteder. Jeg syns det for dig er en god ide at lade bilen servicere på Renault værksted. Der er set masser af tilfælle hvor folk servicere bilen andre steder, og når den kommer fra service er der pludselig et eller andet der ikke spiller, og så har vi balladen, for det skal du helt sikkert betale for hos uautoriseret, men ikke hos renault da de skal holde på kunderne.

Lad mig give dig et eks fra den virkelige verden. En bekendt har søgt mit råd ang bil som var på uautoriseret værksted og som ikke ku få bilen igear efterfølgende....de rodede lidt med det, men fik så at vide det hele skulle skilles ad for at man ku være sikker på at det ikke var gearkassen.....Den lurede jeg lidt på, og henvendte mig der hvor bilen var købt, skal siges at jeg bistod købtet dengang og forhandlede pris mv. Forklarede ejer af bilen at det kunne være risikabelt at lade nogen der ikke kendte bilen på kryds og tværs begynde at rode med noget den autoriserede måske vidste hvad var. Aftalte tid med autoriseret og bilen fik dianogse i løbet af ti min. Ny kobling skulle der til,,,,,,bilen her er kendt med denne svaghed og det kostede godt nok 6000,. men skulle de andre til at skille gearkasse ad mv var det sikkert løbet op i 8-10000. Efterfølgene blev der problem med dør og vindue der raslede voldsomt, igen hos forhandler hvor den var købt og de ordnede det på 30min uden beregning. De fleste aut værksteder/forhandlere ved ofte hvor skoen trykker hvis noget dukker op. DERFOR kan det ikke rigtigt svare sig at gå andre steder hen selvom det måske nok er lidt dyrere..

Obs nej jeg kender ikke eksakte priser på service....kan svinge alt efter hvor i landet det er. Det kommer også an på hvor meget der er med i den evt aftale....Men jeg ville nok betale selv for service og så få de 3års ekstra garanti på og evt Dintrol/pava behandlet...Uden at sige for meget vil jeg tro at den udgift til eks pava/dinitrol er hentet hjem ved ikke at lave service aftale på bilen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-03-2013 kl. 00:24

Ups glemte lige en ting.....Nu har din bil jo turbo, så lad den endelig servisere på Aut værksted.....hvis turboen eller andet i den forbindelse ryger er det nok en regning på 15-25000....Derfor

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

02-04-2013 kl. 08:48

Nu sælger forhandlere (af biler, huse eller forsikringer) sjældent noget, de ikke i gennemsnit tjener penge på. Men derfor kan det jo stadig give en god sikkerhed og fjerne en risiko i ens budget. Jeg havde klart taget det.

Men en sådan ekstra garanti vil jo uanset ikke dække sliddele som bremser.