Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

12-07-2005 kl. 08:09

Hej Begge biler er rigtigt gode, Du får måske en anelse mere køreglæde i Passat. Men til gængæld får du MEGET mere driftsikkerhed i Avensis. Og så lige de to som du har nævnt er der altså 42000 km til forskel. Avensis er også af væsentligt nyere design. Jeg ville vælge Avensis. Ingen tvivl om det. Hilsen en Toyota-ejer

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2005 kl. 18:14

personligt ville jeg vælge Passat tdi,men når det så er sagt ville jeg ikke købe en bil der har kørt 8000km som sælger/ firma/demobil,det kan godt være at ifølge listeprisen at du spare 40000-50000kr,men med de rabatter forhandlerne kan give idag,er mere prisen for en helt ny bil ikke ret stor,forhandleren skal bare give 10000kr i rabat så spare du 30000-35000kr,af en eller anden syg grund betales der afgift af forhandlerens fortjenste,så mit råd er,spørg hvad han vil sælge en ny bil til,og så gi de 15000-20000kr mere,med servicekontrakt så bliver han også lidt mere villig til at give rabat da det ville give arbejde på værkstedet,og lige meget hvad du køber så få den undervognsbehandlet,du kan bare kigge en tur over øresund,den svenske toyotaimportør undervognsbehandler bilerne inden de kommer ud til forhandler/kunde(kilde FDM motorblad),da han ikke kan stå inde for det der er lavet fra fabrikken,og det er ham der okønomisk står for rustgarantien,og det kunne de lærer en hel del af på denne her side af øresund,både toyota og alle de andre bilimportørere.

bruger siden
11-12-2004

15-07-2005 kl. 07:39

Mig bekendt er der ingen problemer med rust på dem. Men få den undervognsbehandlet, så er du 112% sikker...

bruger siden
11-12-2004

15-07-2005 kl. 07:43

I øvrigt har Avensis 7 Airbags og passat kun 4.

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2005 kl. 12:24

jeg vil nu vove at påstå at en avensis holder prisen mindst lige så godt..
det er noget der er blevet sagt om de japanske biler ligesiden de er kommet hertil.. og se bare de gamle corolla og carina, der er vidst ingen tvivl om hvor vidt de holder prisen...
og med hensyn til driftsikkerhed, kan passaten ikke hamle op med avensisen på noget tidspunkt. og det der med rust? tjaa.. hvor tit er der skifte udstødning på golf 3 frem til i dag..? og hvor mange gange er der skiftet udstødning på en corolla frem til idag?... der findes toyota fra først i 90'erne som stadig kører på deres originale udstødning fx... så kan man sige at VW har nogle rigtigt gode TDI motorer, ja vidst, men med toyotas to nye diesel motor er de vidst banket godt og grundigt ned. så hvis det var mig ville jeg helt klart vælge avensisen...