Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 19:33

hvorfor skal den have mange hestekræfter.
og hvad skal den så koste

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 20:22

Jeg ville kigge efter noget alternativ til en GTI, der findes modeller som har næsten samme antal heste som en GTI men koster en del mindre. eks. en Golf GT eller en Polo GT kontra en GTI, men også Ford, Opel har modeller som du kan få billigere i indkøb men også i forsikring.

Jeg ville da kigge nærmere på den nye Polo i WCR udgaven til 250.000 kr. Måske der er noget rabat på sådan en?

Ellers er der den frisk Citroen DS3 eller den fede Renault Clio R.S som nok kan forhandles ned, evt. som lettere brugt.

Nu lyder jeg nok ret morfar agtigt, men hvorfor starter du ikke med en bil som har færre HK, omkring de 80-120 HK så du lære at begå dig i trafikken og får noget erfaring, da du måske vil køre frisk fra start af i sådan en hurtig bil og du vil helt sikkert fejlbedømme en situation hvor du enten køre galt eller det der er værre, du køre en ihjel. Det vil du skulle leve med resten af livet, så hvorfor ikke starte i det små og lære at kravle før du går?

Det er sikkert ikke det du vil hører lige nu, men du kan helt sikkert finde en bil som ser fed ud, køre godt og hvor vennerne ikke griner af dig. Dit budget er jo på plads, gid det var mig der havde 200K da jeg var 18 år. Jeg købe min første bil som 21 årige, en 8 år gammel Polo Fancy med en lille 1,3 motor, men den var rød, nye alu og jeg synes den var megafed.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 20:29

18 år, lige fået kørekort, bil med mange heste.. Har du overvejet om du kan forsikre sådan én?

Et bud kunne være en Seat Leon Cupra, dem kan man godt finde til omkring 200K og 240hk er vel nok til de fleste..

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 20:31

Når du nu skal ud og køre i din "billige bil med mange HK", skriver du så ikke lige her i tråden sådan cirka hvor og hvornår, så vi andre er advaret....

god tur! ;-)

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 20:38

Det er også derfor jeg har delt mit svar op i 2 dele, manden spørger indtil valg af bil med mange HK til max. 200.000 kr. Det er ikke billigt, måske for ham?

Men jeg vil bestemt ikke anbefale en ny bilist uden erfaring at købe en bil med mange HK. DET ER IKKE ET LEGETØJ og vejene er ikke en racerbane,.

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 21:48

Nu ved jeg ikke hvordan det forholder sig idag, men dengang jeg var 18-20 år gik den ikke med at forsikre bilen i mors eller fars navn og så selv stå på som bruger; prisen blev sat efter "dyreste" bruger og der var dermed intet at spare på præmien.

Sørg for at tjekke det grundigt inden du køber, ærgeligt at stå med en bil man ikke kan forsikre lovligt :-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

24-01-2013 kl. 22:35

For at hjælpe dig, skal vi jo vide hvilken type bil der interesserer dig. Er det større biler som f.eks. Mercedes/BMW, eller er det mere Fast and Furious stilen med tunede japanere? Og hvor gammel må bilen være, og hvad slags motor vil du have i den? 4, 5, 6 eller 8 cylindre, turbo eller sugemotor? :)

Men jeg vil tilslutte mig de andre og sige at du nok skal undersøge forsikringen først. Det ville være surt at stå med en dyr og fed bil, du ikke har råd til at forsikre.

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2013 kl. 08:34

Du udskyder bare din høje forsikring, hvorfor ikke starte med en mindre bil i eget navn, og gør tingene i den rigtige rækkefølge ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2013 kl. 21:45

køb en skoda CITIGO ALL INCLUSIVE DEN FÅR DU FOR UNDER 2000KR PR MD.
og så har du penge på lommen til damer og biograf og en ny iphone 5

Dennis Morini

Dennis Morini
bruger siden
17-02-2006

19-03-2013 kl. 07:39

Den trækker fra de fleste og samtidigt kan klare lange motorvejsture uden at ruinere dig økonomisk.
Man kommer frem til tiden uden en brækket ryg og tinnitus i begge ører.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/159/24-jtdm-210-ti/1581372/

Chris Thomas Jørgensen

Chris Thomas Jørgensen
bruger siden
05-11-2012

29-03-2013 kl. 10:40

Forsikre den bil du vil have selv, selvom det er dyrt er det kun en fordel for dig - du når elitetrinnet meget hurtigere!, men sikke et budget at have, min første var en Nissan Bluebird 2,0 LX fra 88, en herlig bil (:

Seat Leon eller Golf IV 1,8 T er et rigtig godt bud, lækre hurtige biler
En Leon 110 tdi er også ret nice, den er hurtig og kan lave lidt røg (:

Jeg har selv en økoracer af en Aygo år 2012 (glimrende bil) og jeg kommer altid først over lyskrydset med et kæmpe smil på ! :D