Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-10-2012 kl. 08:03

Hej Ebbe.
Allerførst syntes jeg at du skal kontakte importøren og undersøge hvad den præcise forskel på de 2 versioner er.
Det kan jo være en softvareopdatering, eller andet der kan ordnes på den bil du kar købt. Dernæst kan det jo være en fejl at den er sat til 22,7.
Under alle omstændigheder, så er det ærgeligt hvis det skal ødelægge glæden for bilen for dig.
Om det er nok til at kræve handelen gå tilbage tør jeg ikke gisne om, men tag dog en dialog med forhandleren først.

Nyd bilen, du kommer sansynligvis aldrig i nærheden af 22 eller 23,7 på literen uanset hvad :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

11-10-2012 kl. 13:58

Kære Ebbe
Har du ikke et utroligt kedeligt liv med al den perfektionisme.
Hvad betyder en kilometer mere eller mindre - du vil jo alligevel køre.
I øvrigt har de oplyste km/l intet med virkelig kørsel at gøre - der er jo en bestemt EU-standard der gælder.

Profil slettet

Profil slettet

13-10-2012 kl. 19:47

Niels Kristian Larsen skrev:
Kære Ebbe
Har du ikke et utroligt kedeligt liv med al den perfektionisme.
Hvad betyder en kilometer mere eller mindre - du vil jo alligevel køre.
I øvrigt har de oplyste km/l intet med virkelig kørsel at gøre - der er jo en bestemt EU-standard der gælder.

Enig.
Jeg kunne godt følge Ebbe`s situation hvis den "teoretiske forskel" udløste en højere grøn afgift.
Men nu er der en betaling på 1000 kr pr ½ år i afgiftsklassen der går fra 22,5 - 24,9 km/l. Så uanset om det er den nye variant med elstyret luftindtag eller ej, så er betalingen den samme.
Som flere er inde på så vil Ebbe ikke i praksis kunne registrere nogen forskel i brændstofforbruget. For her er det vigtigste at han har en fornuftigt køremønster ( hvilket han har beskrevet ) og ikke om bilen har en eller anden finesse i luftindtaget.

Dette indlæg blev 13-10-2012 20:02 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

13-10-2012 kl. 20:00

Ebbe Jensen skrev:
Jeg endvidere oplyse, at ved 130 km/t kører motoren med ca. 2450 omdr./min. Den elektroniske gearkasse skifter til 6. gear ved ca. 90 km/t, alt afhængig af vejforhold.

Jeg vil ikke undlade at gøre dig opmærksom på, at hvis du går så højt op i forskellen hvorom driftsforbruget hedder 22,7 eller 23,7 km/l, så skal du nok ikke køre 130km/t.

For så er teori og praktis slet ikke i nærheden af hinanden.

Jeg vil ikke kalde dit indlæg useriøst. Dertil er du for ærgærrig. Men det lyder mindsanten komisk at du - med samme grøn ejerafgiftbetaling uanset om vi snakker 22,7 eller 23,7 km/l - spekulerer på elektroniske luftindtag og jeg skal gi`dig - mens du fiser afsted med 130 km/t.

Forklar forhandleren om den umiddelbare skuffelse over forskellen. Tag imod et ti-turs kort til Peugeot`s vaskehal - eller en flot Peugeot-pude tilbagsædet og kom videre i tilværelsen.

Dette indlæg blev 13-10-2012 20:03 redigeret af dets forfatter.

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

13-10-2012 kl. 20:04

Per Rasmussen skrev:

Jeg kunne godt følge Ebbe`s situation hvis den "teoretiske forskel" udløste en højere grøn afgift.
Men nu er der en betaling på 1000 kr pr ½ år i afgiftsklassen der går fra 22,5 - 24,9 km/l. Så uanset om det er den nye variant med elstyret luftindtag eller ej, så er betalingen den samme.
Som flere er inde på så vil Ebbe ikke i praksis kunne registrere nogen forskel i brændstofforbruget. For her er det vigtigste at han har en fornuftigt køremønster ( hvilket han har beskrevet ) og ikke om bilen har en eller anden finesse i luftindtaget.

Så her er jeg enig med Niels Kristian Larsen.
Forklar forhandleren om den umiddelbare skuffelse over forskellen. Tag imod et ti-turs kort til Peugeot`s vaskehal - eller en flot Peugeot-pude tilbagsædet og kom videre i tilværelsen.

Jeg synes det er en særdeles mærkelig holdning, at man skal acceptere at bestille og betale 400.000 kr for en vare, og så acceptere at få en anden og ældre vare.

Hvis man går op i at have det nyeste nye, og det er der nogle der gør (og respekt for det), så skal man da ikke finde sig i sidste års lagervare.

Afslaget skal da bestemt være noget større end en rådden pude.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-10-2012 kl. 01:19

Hmm vil nu ikke helt kalde det flueknepperi....vi er jo forskellige som mennesker, og nogle eks som ebbe syns det lyder super med electronisk elspjæld, og er det sikkert også.

Alle der læser her burde ta ved lære.....det er sådan flertallet af gange folk ikke får det de har betalt for at sælgeren ikke har meget forstand på teknik eller biler for den sags skyld...og dem der har vil prøve at fuppe folk til at købe en gl demo da der pludselig kommer en opdateret version...

Eks var jeg ude for nogle år siden at købe en bmw. Forhandleren havde en meget flor demo vogn som jeg kunne erhverve for små 20.000 under pris. Denne vil jeg gerne prøvekøre, og svaret var det det kunne jeg kun hvis jeg ville købe den....sikke en nar. Jeg sagde at det enten var den eller en helt ny jeg ville købe. Kørte tur og fandt ud af at sædet i passagere siden ikke var højde indstilleligt, og iøvrigt ikke med central lås. Han ville ikke montere lås med i pris, og jeg gjorde ham opmærksom på at der om 1mdr fra dato kom en helt ny opdateret model med c lås, højdeindstilleligt sæde i passager siden plus det rigtig gode at motoren kom med kædetræk. Han var pisse sur men fik da købt min bmw......Fuck de snyder hvor de kan komme afsted med det...så lær jeres lektie inden i køber så i ved hvad i får. Ta evt kontakt til importør så i har sidste nye info...Det gælder jo om at være godt rustet når man køber