Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
28-06-2012 kl. 14:29
Nu har jeg selv en E-Type V12 og konen en MG A vi lige har erhvervet. Du vil ikke kunne få en veteranforsikring, da du påtænker at bruge den som helårsbil, er en nybillist, og så er der mange andre krav det skal opfyldes.
Spitfire'en er en fin bil, men for satan den ruster og er dyr i dele. 5 år uden andet end almindelig service på sådan en gammel bil er umuligt. Så medmindre du har en MEGET høj indkomst der kan dække de mange udgifter der er til sådan en gammel bil, har selv brugt 65k i vinters på alm. Vedligeholdelse, service osv på begge veteraner, så ville jeg helt klart droppe ideen hvis jeg var dig. Det bliver ALT for dyrt. Find dig en ny, lille bil, da forsikringen er den største post på budgettet. Er du nybillist vil en 1,2'er det er 10 år gammel alene med ansvar og højeste selvrisiko koste mere ef 12k.
Og når det kommer til veteranbiler er det ikke indkøbsprisen du skal kigge på - en bil der er 50k dyrere kan nemt blive billigere i sidste ende, hvis den har fået skiftet væsentlige dele. Og som ejer af to gamle englændere kan jeg forsikre dig om at de går meget tit i stykker, og er forfærdeligt dyre at holde.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Spitfire'en er en fin bil, men for satan den ruster og er dyr i dele. 5 år uden andet end almindelig service på sådan en gammel bil er umuligt. Så medmindre du har en MEGET høj indkomst der kan dække de mange udgifter der er til sådan en gammel bil, har selv brugt 65k i vinters på alm. Vedligeholdelse, service osv på begge veteraner, så ville jeg helt klart droppe ideen hvis jeg var dig. Det bliver ALT for dyrt. Find dig en ny, lille bil, da forsikringen er den største post på budgettet. Er du nybillist vil en 1,2'er det er 10 år gammel alene med ansvar og højeste selvrisiko koste mere ef 12k.
Og når det kommer til veteranbiler er det ikke indkøbsprisen du skal kigge på - en bil der er 50k dyrere kan nemt blive billigere i sidste ende, hvis den har fået skiftet væsentlige dele. Og som ejer af to gamle englændere kan jeg forsikre dig om at de går meget tit i stykker, og er forfærdeligt dyre at holde.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 28-06-2012 14:37 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
28-06-2012 kl. 16:35
Så skærer jeg igennem og siger at den IKKE kan holdes under 100k med indkøb og vedligeholdelse. Der er så mange ting på en veteranbil der er slidt, og som man ikke aner skal skiftes. Fx gik mit varmeapparat i E-typen - ikke noget der koster alverden i en moderne bil, men alligevel måtte jeg punge 13500 ud for en enhed fra England!! Og som studerende er det rart at kende sine faste udgifter, og det kan man bare ikke med en veteranbil. Det er jo ikke lige biler man kører til en hugger og finder dele til.
Mht forsikring - vil du bruge den som helårsbil? I så fald kan du ikke få en billig veteranforsikring - så bliver bilen takseret som en normal bil, og da det er en sportsvogn, skal du slet ikke engang være sikker på at er forsikringsselskab vil forsikre den for dig. En veteranforsikring gør at du må køre fx 3000-5000 km om året, og der er en helvedes masse betingelser der skal opfyldes - bl.a. krav til vinteropbevaringen. Så jeg kan med 99% sikkerhed sige, at med alle de krav der er, vil du ikke kunne opfylde betingelserne for en veteranforsikring.
Mht. dens driftsikkerhed så har jeg flere kammerater i veterankluben der har en Spitfire, og tendens er tydelig: de døjer utroligt meget med rust, og der er altid noget der går i stykker. Kølesystemet og motoren generelt kræver meget vedligeholdelse. Og går en vital del, er du allerede langt over budget.
Se ikke mit indlæg som kritik, men som værende opbremsende af de konsekvenser/krav det stiller til ejeren. Jeg kender det kun alt for godt selv - som ung vil man gerne det hele, men man er nødt til at være realistisk og være klar over at det ikke kun er indkøbsprisen man kigger på. Og som studerende har man ikke lige råd til en uventet regning på bilen og dele, eller en forsikringspræmie på 30-35k om året.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Tilføjelse: Har du overvejet af du skal have en ekstra bil til vinterhalvåret? Du kan ikke køre i en veteran om vinteren, varmeapparatet og sikkerheden er slet ikke tilstrækkelig. Så skal jeg komme med et forslag på en anden bil må det være en af de nye mikrobiler.
Mht forsikring - vil du bruge den som helårsbil? I så fald kan du ikke få en billig veteranforsikring - så bliver bilen takseret som en normal bil, og da det er en sportsvogn, skal du slet ikke engang være sikker på at er forsikringsselskab vil forsikre den for dig. En veteranforsikring gør at du må køre fx 3000-5000 km om året, og der er en helvedes masse betingelser der skal opfyldes - bl.a. krav til vinteropbevaringen. Så jeg kan med 99% sikkerhed sige, at med alle de krav der er, vil du ikke kunne opfylde betingelserne for en veteranforsikring.
Mht. dens driftsikkerhed så har jeg flere kammerater i veterankluben der har en Spitfire, og tendens er tydelig: de døjer utroligt meget med rust, og der er altid noget der går i stykker. Kølesystemet og motoren generelt kræver meget vedligeholdelse. Og går en vital del, er du allerede langt over budget.
Se ikke mit indlæg som kritik, men som værende opbremsende af de konsekvenser/krav det stiller til ejeren. Jeg kender det kun alt for godt selv - som ung vil man gerne det hele, men man er nødt til at være realistisk og være klar over at det ikke kun er indkøbsprisen man kigger på. Og som studerende har man ikke lige råd til en uventet regning på bilen og dele, eller en forsikringspræmie på 30-35k om året.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Tilføjelse: Har du overvejet af du skal have en ekstra bil til vinterhalvåret? Du kan ikke køre i en veteran om vinteren, varmeapparatet og sikkerheden er slet ikke tilstrækkelig. Så skal jeg komme med et forslag på en anden bil må det være en af de nye mikrobiler.
Dette indlæg blev 28-06-2012 16:37 redigeret af dets forfatter.