Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2005 kl. 18:54

Det er begge to gode biler, men 406´eren er betydeligt mere dynamisk at køre i. Ved ikke helt hvad du mener med noget langsom - er det vigtigt om 0-100 er klaret på 9,5 eller 10 sekunder, og er det vigtigt om topfarten er 205 eller 207 km/t?? Jeg valgte selv en 406´er frem for Focus, fordi der er lidt for meget bedstefar over Focus efter min mening. Støjniveauet er bedre, komforten er bedre og undervognen er bedre, specielt med bredere dæk og evt. en sænkning der jo samtidig pynter. Jeg har en 2.0 med 138 hk og den er bestemt hverken langsom eller kedelig. Køredynamisk er det sjovere at tage den rundt i svingene end det var i Focus´en, men smag og behag er som sagt forskellig. Der er kun en der kan tage beslutningen og det er dig - prøv dem og se hvad du synes om. ;o)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2005 kl. 23:06

forskelleln på trend og ghia er at trend har sportsæder,læderrat og gearknop,fastere undervogn og trådnet-grill,en anden lille detalje er at bagsædets sædehynde ikke er delt,du kan altså ikke have en passager sidddende på bagsædet og samtidig få en plan læsseflade ved siden af,altsammen ifølge bilrevyen 2001,og husk af rustmæssige grunde skal focus være produceret efter august 2001,mondeo efter august 2002,men hvis du kigger dig godt for er det muligt at finde en 406 ts4 stcar til under 200000kr og under 100000km,den har også lige de sidste kræfter som du efterlyser på 2,0 modellen sammen med et godt udstyr,men held og lykke med dit bilkøb.

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2005 kl. 14:36

Det er vel med biler ligesom med vin mad og kvinder-en smagssag,men tysk vin,tysk mad, tyske kvinder og tyske biler er de ikke lidt for kedelige?

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

23-06-2005 kl. 19:00

Jeg ville nok vælge en Mondeo st.car, hvis det er den model der kom i 2001 eller 2002.
Det er klart den pæneste af de tre. Men gå efter en GHIA-model. Der er Klimaanlæg standard. Og har generalt mere udstyr end Trend. 2,0 er dog stadig ikke nogen racerbil, men er bestemt en god gedigen bil.
Focus er ganske okay, men der er samlefejl på dem som er irriterende. Der er heller ikke lige så god plads på bagsædet som i mondeo.
406´eren er også en god bil, men den er sgu noget sløv. Det er nok ikke den mest driftsikre bil du finder. De kører ganske udemærket i dagligdagen har jeg fået af vide af tidligere Peugeot-mekaniker.

Jeg undrer mig dog over at du overvejer at gå væk fra japanske biler. Jeg ville helt klart kigge på en 2,0 Avensis st.car. Så skal du heller ikke så tit på værksted.
Den er også en hel del kvikkere end de andre du snakker om.

Karsten Ulrick

Karsten Ulrick
bruger siden
16-12-2003

23-06-2005 kl. 20:07

Jeg er lidt enig med Jesper, fra en tidligere besvarelse. Peugeot 406 TS4 med 2,2 liters motor med 160 HK er en fin vogn med masser af udstyr. Klimaanlæg, fartpilot, ratbetjent radio, delelæder for at nævne nogle. Motoren er meget stærk, også momentstærk til overhalinger uden gearskift.
Lægger du stor vægt på hurtighed og komfort, er der også muligheden at gå eet skridt videre til peugeot 406 TS6 der har samme udstyr som TS4, men som er med V6 motor med 207 HK. Den er meget lydløs og du kan få en 2001`er der har kørt ca. 100.000 km. til ca 200.000 kr. ( jeg har selv een)
ulempen er et benzinforbrug omkring 9-10 km.pr. liter. årlig afgift er 5500 kr. Den er fantastisk at køre i og accelererer gerne fra 50-60 km/t i 5. gear. 0-100 på lidt over 8 sek.

Bjarne Thomsen

Bjarne Thomsen
bruger siden
14-10-2003

24-06-2005 kl. 00:31

HELT KLART Mondeo eller Focus frem for Peugeot. Lav ikke samme fejl som jeg. Har haft 306, min far har 406 TS4 og den var iøvrigt på værksted I DAG - denne gang for at få skiftet gasspjældskontakt.
Eneste kendte problem med Mondeo er rust i dørene så vær opmærksom på det. Focus er særdeles driftsikker og et betydeligt federe design