Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
20-03-2012 kl. 20:19
Som jeg altid siger når det er biler til så lav en pris, så er det den generelle stand der kommer før mærket. Så hvis bilen er nysynet, tandrem osv skiftet inden for få år, samt der ikke er for meget rust, så vil bilen være et godt køb. Den du har fundet ser umiddelbar fin ud, og med tysk kvalitet og teknik. Ellers kunne en Corolla E10 være et bud, og disse kan findes noget billigere, da forsikring bliver den største post på dit budget. For at opnå en billig forsikring så vælg da kun ansvar og høj selvrisiko. En kollegas datter har forsikret en Punto med højeste selvrisiko hos Gjensidige til lige knap 11.000 kr.
Men hvis du kun skal bruge den til at hande og besøge forældre, vil det blive alt for dyrt i længden, og du kan få utroligt mange ture i bus og tog for de penge. Og som Nick M siger, så kan der komme reperationer oveni benzin, ejerafgift, forsikring osv. Men hvis det er det du vil, så er den Seat vidst ikke helt dum, hvis altså væsentlige sliddele er skiftet.
Men hvis du kun skal bruge den til at hande og besøge forældre, vil det blive alt for dyrt i længden, og du kan få utroligt mange ture i bus og tog for de penge. Og som Nick M siger, så kan der komme reperationer oveni benzin, ejerafgift, forsikring osv. Men hvis det er det du vil, så er den Seat vidst ikke helt dum, hvis altså væsentlige sliddele er skiftet.
Profil slettet
20-03-2012 kl. 20:54
Tandremmen skal du have skiftet på et værksted. Du kan sikkert godt prøve at forhandle med sælger, men hør først hvor lang tid der er til den skal skiftes. Er den skiftet for få km siden eller et år eller to, gør det ikke noget. Du skal vel stå som ejer af bilen for at optjene ancinnitet? Jeg mener der er noget mht dækning af forsikringen hvis dine forældre står som ejere, og du er den daglige bruger.
Profil slettet
20-03-2012 kl. 21:24
Delene til tandremsskift koster vel ca. 1000-1500 kr, mens resten må være arbejdsløn. Så det lyder ikke helt urealistisk. Men står du over for sådan en reperation efter 1,5-2 år, hvor bilen har mistet mere værdi, vil jeg snarere mene at det kan svare sig at skrotte bilen, og købe en ny til den tid