Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2012 kl. 22:25

En Polo 6n er en fin bil, dog er den forholdsvismæssigt dyr grundet mærket. Skoda Felicia er den samme bil som Polo'en, dog noget billigere.

Alternativt kan du kigge efter en Punto MK2, dem er der masser af i den prisklasse, og til en fornuftig pris.

Men til den pris er det dog om at finde den bil der er i bedst stand til prisen, og sørge for at tandrem, vandpumpe osv er skiftet for nyligt, om den har fået supplerende rustbeskyttelse, og om den ellers virker sund til prisen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2012 kl. 08:40

Hvis der ikke er noget i vejen med standen af bilen, er det ikke noget at frygte. Dog syntes jeg den Polo er sat ret dyrt, men som altid med VW holder de prisen godt, da man jo betaler godt for logoet.

Punto'en fås noget nyere, se blot:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/12-active/1084520

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/12-16v-elx/793327

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/12/1103998

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/12-active/891619

Den er en noget nyere konstruktion end Polo'en, og kører bare meget bedre.

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2012 kl. 15:47

K S skrev:
Hvis du køber en Polo til 30 har du givet 20 for bilen og 10 for mærket.

Da VW på ingen måder er lig med kvalitet vil det være 10 ud af vinduet.

Se efter en Renault Clio med fuld servicebog og Pava.

Indlægget et anmeldt, da det er lavet af en falsk bruger. Dog må jeg give ret i at man giver 10 for logoet, og resten for bilen.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-03-2012 kl. 18:56

Du kan få samme "kvalitet" ved at købe en Ibiza i stedet for. Men nyere med færre km på tælleren.
Som Kim K ganske rigtigt nævner herover, har poloer og Ibiza store problemer med deres gearkasser. Der er rigtigt mange der er stået af.

Jeg ville nok hellere kigge på noget nissan almera eller Micra. Måske noget Opel Corsa i stedet for.

Ved at købe en VW sådan generelt, går en for stor del af prisen til logoet. VW er ikke bedre end de andre mærker. De er helt ordinære som alle de andre. Man betaler bare lidt for meget for det.

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2012 kl. 19:35

Rasmus Tvenstrup skrev:
Hej Peter og CS.

Igen tak for svarene.

@“PeterSørensen: Udover at der er en høj procent af folk der ville vælge Polo'en igen, er der nogle argumenter for at vælge Polo frem for Punto hvis Puntoen er 4 år yngre?

@CS: Tak for dine links. Jeg kan godt se at man kan få nogle nyere Punto'er til en lidt biligere pris end Polo'en. Hvilken ville ud vælge hvis de f.eks. begge kostede 25.000 kr. havde kørt ca. det samme men Puntoen måske er 3-4 år yngre? (Ved godt at det er lidt teoretisk). Mhb. på ham KS, så grublede jeg godt lidt over navnet som mindede om dit, men hvordan vidste du at han var falsk?

Har nogle af jer erfaringer med nogle af disse biler?

Mht den falske K S er der en person her i forum der har påtaget sig samme navn som en anden bruger, og er karakteristisk ved at nedgøre alle andre biler end Renault.

Jeg ville helt klart vælge Punto'en af den simple grund, at det er den nyeste, og er i mine øjne langt mere komfortabel og moderne. Desuden er den mere økonomisk, og så har den en dejlig servostyring, som med en knap kan gøres ekstra følesom ved bykørsel. Den føles desuden noget mere solid, og den lille 1,2 motor gør det overraskende godt. Men det er jo smag og behag :-)

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

03-03-2012 kl. 20:49

C S skrev:
En Polo 6n er en fin bil, dog er den forholdsvismæssigt dyr grundet mærket. Skoda Felicia er den samme bil som Polo'en, dog noget billigere.

Alternativt kan du kigge efter en Punto MK2, dem er der masser af i den prisklasse, og til en fornuftig pris.

Men til den pris er det dog om at finde den bil der er i bedst stand til prisen, og sørge for at tandrem, vandpumpe osv er skiftet for nyligt, om den har fået supplerende rustbeskyttelse, og om den ellers virker sund til prisen.

- liiige et øjeblik! Felicia har INTET med en Polo at gøre, bortset fra at den kunne leveres med en 1,6 l VW-motor.
Feliciaen er en videreudvikling af den gamle Favorit, som er fra FØR VAG-tiden.
Den første Skoda som delte væsentlige dele med andre VAG'er var Octavia, siden da gælder det alle Skoda'er, men altså bestemt ikke Feliciaen.
Hvilket selvfølgelig ikke gør Felicia til en ringere bil, hvis man - som jeg - ikke er fuldt ud overbevist om VAG's fortræffeligheder :-)

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2012 kl. 20:59

Jamen dog, det har jeg ellers hele tiden troet :-) Tak for tippet Th D :-)