Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-02-2012 kl. 07:23

Helt ærligt Per.
Du køber en vare, du får den leveret, hvad er problemet ?
Selvfølgelig skal du ikke kunne fortryde, de kan jo ikke tage vurderingen "retur".
De skriver ret præcist hvad de tilbyder, prisen fremgår også ret klart.

Deres service er nok ret overflødig, men det skal de da ikke klandres for, i stedet for at advare mod firmaet, så er der faktisk tilladt at tænke sig om, inden man bestiller noget på nettet. (lidt lissom tv-shop)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2012 kl. 09:41

Jeg må indrømme at man skal være ret så naiv for at hoppe på den - hjemmesiden skriger i øjnene! Gammeldags design og springer bare generelt i øjnene og virker ikke særligt troværdig.

Hvis man vil vide hvad sin bil er værd, plejer jeg at sidde og sammenligne forskellige priser på dba, bilbasen hos forhandlere osv, og så er det jo gammeldags viden at forhandleren køber billigt ind og sælger dyrt, og netop derfor det kan være fordelagtigt at sælge privat. Så de 400 kr vil jeg hellere bruge på noget andet, og istedet bruge en time eller to på at finde ud af hvad den er værd.

EDIT:

Jeg studerede lige hjemmesiden og så kontaktoplysningerne:
Kontaktinformastion: www.dinbilpris.comEuropean Car Corporation LLC Nordisk postadresse:Group Commerce LtdV. Amerika 19-201EE10129TallinnEpost : info@dinbilpris.com Betalingsmodtager, Factoring Company: HBF Nordic OÜKopli 88-27EE10350TallinnEstonia

Det må siges at lugte langt væk af snyd, og når der så endda er stavefejl i ordet "information" viser det bare igen at det er fup og svindel, eller bare nogle der prøver at tjene nogle lette penge.

Dette indlæg blev 26-02-2012 09:45 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2012 kl. 11:24

Og så de der "testimonials" ude til højre er da noget af det mest IQ-fornærmende.
Hele siden ligner i det hele taget en parodi på en fupside.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-02-2012 kl. 13:11

Prøv nu lige at holde skæg og snot hver for sig.
Det er da ikke fup eller uetisk eller noget andet.
De skriver helt præcist hvad du får og hvad deres vare koster..... Der er ingen skjult dagsorden, det er da ærligt.
Per, hvis du møder en mand på stranden der sælger en håndfuld sand for 5 kroner, det er da hverken fup eller svindel vel ?
At der så er nogle der er så torskedumme at KØBE, er da ikke sælgers skyld, vel ?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-02-2012 kl. 14:52

Hvis du ikke ønsker en debat, så skal du ikke skrive et indlæg i et debatforum.
Du har ikke haft et uheld, du har dummet dig, tá det som en mand og kom videre med dit liv.

Og så god weekend Iøvrigt :-)

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

26-02-2012 kl. 23:11

Personligt ville jeg nok hellere have brugt de 399 kr til brændstof og en vask af bilen, og så kørt rundt til de forskellige forhandlere. Det er nu en gang den absolut bedste måde...

Den side ser ikke særligt seriøs ud. Og det er sagt MEGET pænt.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-03-2012 kl. 23:03

Du står midt i Sahara! Der kommer en mand hen til dig og siger "i have very nice sand for you my friend, special price"

Køber du eller? ;-)

Siden har hjemme i Estland, er fyldt med stavefejl/norsk/svensk sprog.

Jamen hvorfor ikke!!

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2012 kl. 08:20

Lidt mystisk at min navnebror der er trådstarter skal piskes , brændes og have tørre tæsk for at bringe en advarsel omkring denne hjemmeside.

Nogen siger "man får hvad man betaler for" - ja det gør man jo så netop IKKE hvis siden er en fuskerside hvor man skal betale uden at få en service retur.

Jeg synes det er træls at der idag findes så mange hjemmesider der åbenbart lever af at snyde andre.
Så derfor kan jeg kun hilse Per`s advarsel velkommen, og jeg lader andre om at bedømme hvad der er naivt og dumt.

Daniel Raahauge

Daniel Raahauge
bruger siden
08-04-2006

31-05-2012 kl. 21:59

jens mortensen skrev:
Jeg har den 27.04.2012 , Meldt Firmaet WWW.bil-pris.com , til Forbrugerrådet og Ombudsmanden , da jeg også er gået i fælden , Jeg kom ved et tilfælde ind på deres side , og begyndte at skrive i felterne , men afbryd , Men der kom et Vurdering kort aligevel ,selvom at jeg skrev til dem , da jeg fik en Mail om at de var gået igang . ca 2 timer efter , at jeg var gået ind på deres side , at jeg ikke ville have noget fra dem.
Jeg har skrevet til ca 10 - 12 gange og hver gang fået nogen mærkelige svar , med henvisning til en forretnings orden.
Lad vær med at gå ind på deres side , det er et FUPFIRMA , og jeg håber at de bliver stoppet.

er der nogen der har hørt mere om denne sag, er også røget i fælden, dum som man er! på helt samme måde med jeg prøvede at afbryde men for sent!.
Har i andre betallt? De truer jo med bål og brænd så ved ikke helt hvad man skal foretage sig

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-05-2012 kl. 22:19

Som udgangspunkt ville jeg ikke betale. Men check lige med forbrugerrådet!

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2012 kl. 22:18

vagn erdmann skrev:
Det er et dårligt og uredeligt forretningskoncept med underlige betalingsbetingelser – der angiveligt afspejler et svindelforetagende Forbrugerombusmanden er sat ind i sagen fra mange,der føler sig snydt jf debatten på nettet! Har kontaktet DR1’s KONTANT som er meget villig til at komme efter jer. Fra BØRSEN Snydt af hjemmesider med bilpriser Bolig og PrivatøkonomiAf Ritzau 18. okt. 2012 Kl. 11:26 Forbrugerrådet advarer forbrugerne mod en række hjemmesider, der lokker med en individuel vurdering af prisen på din bil. Man skal blot indtaste registreringsnummeret og andre oplysninger på bilen.

Forbrugerne accepterer betingelserne samtidig med, at de med et klik bekræfter, at de er over 18 år. Men så modtager de en regning på 399 kroner med posten, skriver forbrugerbladet Tænk.

Også forbrugere, der har forladt hjemmesiderne, efter de opdagede, at det kostede penge at få bilen vurderet, har modtaget en regning.

Derfor tyder noget på, at postadressen er fundet ud fra den IP-adresse, som tilhører computeren, der har været inde på hjemmesiderne.

Juridisk konsulent i Forbrugerrådet Jakob Steenstrup siger, at det ikke er tydeligt nok på hjemmesiderne, at der reelt er tale om en aftale mod betaling. Forbrugerne har derfor ikke pligt til at betale.

"Jeg vil anbefale, at man holder sig væk fra disse sider og retter henvendelse til Forbrugerombudsmanden, hvis man føler sig vildledt eller på anden måde snydt," siger Jakob Steenstrup til Tænk.

Der er tale om følgende hjemmesider: auto-pris.com, bil-pris.com, dinbilpris.com og danskebilpriser.com.

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Læser folk overhovedet INTET før de glædeligt indtaster deres oplysninger på en hjemmeside der ser skummel ud? Det tager ikke mange sekunder på siden for at regne ud man nok skal holde sig fra den: Simpelt amatørdesign, adresse i USA og andre steder, stavefejl spredt på siden, blinkende knapper osv - alt sammen noget der skriger af fusk og useriøse bagmænd.

Så hopper man i den, så er man sgu selv ude om det... Dem der hopper i svarer vel også den nigerianske prins der sender dem mails om at modtage milioner?

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 14:56

Jeg ville kontakte dem, da du kan ryge i RKI hvis beløbet er på over 200 kr mener jeg.

Jeg forstår slet ikke at denne tjeneste kan overleve, hvor svært er det lige at søge på andre biler med samme data som ens egen bil og se hvad både en forhandler og private har sat deres bil tilsalg for.

Det giver jo et meget godt billede af hvad man kan forvente.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk