Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-02-2012 kl. 18:58
Man kan ikke just sige at løsningen er særlig begavet så at sige, der er masser af bivirkninger ved det. Men det kniber for regeringen at konsekvens beregne. Men det er jo et folkefærd der elsker at være i centrum.
Det kan ende med folk beholder eller køber halv gamle biler som ikke er til gavn for milijøet, heller ikke i Kbh. Leasing er nemt og overskueligt for mange familier og deres økonomi, især de lidt svagere stillet familier hvor der ikke kommer overraskelser på buget til service mv. Muligheden af at vi får lidt flere ulykker er også tilstede, men pyt sygehus sektoren ordner nok de tilskadekomne eller gør de....snart får vi vel også at vide at falck kun køre til kl 20 om aftenen....
Som en sømand på borgen engang sagde og han sagde det tit..."luderer og lommetyve" pampere og skidespræller. Gæt selv hvem...men ikke meget galt.
Klart at trafikken og forurening især i kbh området skal dæmpes, men ikke ved at lægge så store afgifter på den enkelte bruger. Når nu leasing brugerne dropper leasing, hvor tror i så de henter pengene....tjae måske på højere bil afgifter, de er allerede begyndt på de grønne afgifter på biler. Ellers får vi road pricecing for at hente pengene ind så eks københavnerne kan køre i bus og metro..
Profil slettet
22-02-2012 kl. 18:59
Jeg tror nu ikke der er grund til at frygte at man må købe "ældre og mere forurenende brugtvogne" på grund af nye leasing regler.
Specielt økonomiske biler er blevet en del billigere at købe ... dermed også at financiere, og når man kan købe en Toyota Aygo fra 79000 med nyeste pris- nedsættelse, har de ældre og forurenende biler hårde tider foran sig :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
22-02-2012 kl. 19:31
Når nu der er en registeringsafgift, så lad den dog være ens for alle.
Tag jer ikke at at bilbranchen "tuder" det gør de kun fordi at nu kan de ikke tjene en pokkers masse penge på at sælge demobiler.
Det vil samtidig løse problemet med at beskatningen på en firmabiler er MARKANT lavere end listeprisen.
Jeg er Iøvrigt ikke udpræget fan af vores regering, men lige der har de sgu fat i noget af det rigtige.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-02-2012 kl. 19:35
Det er muligt du mener at jeg blander tingene...men men jeg beskriver faktisk hvor lidt gennemtænkt tingene er på alle leder. Det med erhversleasing og de ting der ligger i dette, kunne de jo bare have stoppet inden. Det lyder lidt plat i mine øre at det skal gøres i lyset af at man vil sænke bus billeter med 1,5kr pr stk. Jeg tror på at der nok skal findes andre huller i systemet til leasing for dem der er til dette. Det er jo ikke sikkert at EU syns det er smart at dansker ikke kan lease hos fleggård på ligefod med tyskerne..Problemet er jo at vi har høje reg afgifter, og at man ikke vil og tør tage de nødvendige skridt til omlægning af disse. Men alt bliver et problem når alt handler om kroner og øre, så får vi ikke de rigtige løsninger. Men lad os nu se om de overhovedet får den milliard ind, jeg tvivler. Og så får vi den alle i form af stigende grønne afgifter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
22-02-2012 kl. 19:48
Peter Andersen skrev:
Nu synes jeg du blander ikke relevante ting ind i det rimeligt enkle og rene debatemne. Jo mere gennemsigtigt et marked er, des mere reelt er det for den enkelte forbruger. Det er en sandhed som gælder i de fleste tilfælde. At den brede befolkning de seneste år har kunnet lease en bil (måske endda en BMW!) relativt billigt har da nok for enkelte været fedt, men for markedet har det ikke været sundt. Nu mener jeg privatleasingsmarkedet har være relativt betydningsløst for skævvridningen af brugtbolsmarkedet. Der har skurken været erhvervsleasingen af alle de Forder, Opeler, VW, Audi mv. Altså alm. mellemklassebiler som mange af os også køber privat. De har i den grad mudret gensalgspriserne. Og det bliver vi forhåbentligt fri for fremover.
For mig at se er det dig selv der blander tingene sammen.
Du er irriteret over firmarabatter og erhvervsleasing, men mener ikke at privatleasing skævvrider ret meget.
Det er jo netop PRIVATleasing som skal gøres dyere, og ikke erhvervsleasing og firmarabatter, så din pointe holder jo ingen steder.
Jeg selv er mere irriteret over at privatleasingsbiler typisk kun må køre 20-25.000km om året, og mit behov er over 35.000km.
Med hensyn til betalingsringen er jeg fuldstændig ligeglad! Jeg har ikke GLEMT noget i København.
Hilsen Lars
Profil slettet
22-02-2012 kl. 20:58
H P
bruger siden
06-01-2004
22-02-2012 kl. 21:13
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
22-02-2012 kl. 21:47
Så jeg er selvfølgelig glad for, at leasingselskabet f.eks. fordeler afgiften over leasingperioden, da det jo gør min bil billigere for mig.
Men når det så er sagt, så er det jo totalt urimeligt, da denne forskelsbehandling jo skævvrider markedet på en måde, som ingen kan være tjent med i længden.
Så jeg er egentlig enig i, at reglerne skal være ens for leasing og køb af biler, ligesom jeg heller aldrig kommer til at forstå ideen bag gulpladebiler. Det koncept bør ligeledes straks afskaffes.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-02-2012 kl. 22:11
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-02-2012 kl. 22:37
http://www.bilbasen.dk/nyheder/skynd-dig-at-koebe-ny-bil-inden-den-stiger-i-pris/29889
H P
bruger siden
06-01-2004
23-02-2012 kl. 08:22
DAH er altid imod alt der koster forhandlerne penge, og de er kede af at de ikke mere kan sælge en 2 måneder gammel bil og tjene 30-50.000 på den finte.
Jeg tror faktisk at listepriserne bliver lavere, nu da forhandlerne skal sælge bilerne til samme pris til alle.
HURRA FOR THOR.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
23-02-2012 kl. 09:50
Efter det man kan læse i pressemeddelelsen + bilag på Skats hjemmeside, så handler ændringen udelukkende om, hvordan man fastsætter den værdi, som der skal beregnes afgift efter Det skal gøres ens og være udtryk for også almindelige køb (dvs. ikke særpriser for leasingbiler).
Hvad det derimod ikke handler om, er retten til forholdsvis betaling af reg.afgiften for leasingbiler. Det ændres der ikke på, hvilket nok også ville være umuligt, da det jo netop blev indført i sin tid for at leve op til et EU-direktiv.
Sådan læser jeg det. Hvis andre kan se det anderledes, så lad høre.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-02-2012 kl. 11:49
Jo jeg tog lidt ud fra egne erfaringer når jeg har leaset bmw, og hvad jeg jo spm sådan mente var normalen om du vil. Det er jo også sandsynligt at ingen af os måske kan gennemskue hvad der foregår eller hvad det kommer til at gå ud på. Det er jo klart at der kan være forskel på de enkelte leasingtilbud...Som jeg ser det har det været skidt for bilhandel i mange år, men det at leasing og især erhversleasing er kommet og som sådan har fået rimelige vilkår, og dermed større intjening for den enkelte forhandler, gør også at mange privatkunder, små som store, kan få noget rabat på bilkøb. Jeg vil ikke påstå jeg har ret, for så bliver jeg bare afkrævet dokumentation .-) Men når du læser rundt i krogene med de forskellige udtaelser, syns jeg noget taler for at evt bivirkninger kommer.For hvorfor skiulle alm biler stige 10-15% som man kan læse om...hvis det er rigtigt, ser jeg det som udtryk for at min teori er rigtig. Netop at alm mennesker har de sidste 5år fået en rimelig rabat ved køb af bil, fordi man har gode indtjeninger fra erhvervsdelen. men lad os nu se hvad der sker..Syns blot det er en underlig måde at angribe problemet på i danmark, at man klapper visse aktørere oveni hovedet med stramning ag afgift til fordel for en billig busbillet, uden at gøre noget ved det reelle problem eks i kbh med for mange biler og forurening. Man har også tidligere i 2011 snakket om nedsættelse af afgift på A modeller som er økonomiske at køre i. Men tvivler på det bliver til noget, for denne regering har ikke helt begreb om tingene efter min mening.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-02-2012 kl. 11:58
Hvornår kommer den??
jeg er meget kritisk indstillet når det handler om hvad denne regering stiller borgerne i udsigt.
En evt nedsættelse af reg afgift på klasse A biler, hvis den overhovedet kommer, er det nok noget der svare til den busbillet nedsættelse...Se på den grønne vægt afgift på biler, den er skudt i vejret. Selv på de små klasse A biler er der en stigning på 40kr om året, fik selv en på knap 700kr om året. Jeg har ikke tillid til at man kan og vil tilgodese de milijø rigtige biler. Det havde nok mere været på sin plads at sænke denne afgift nu, i tråd med at de så strammer andre steder. Men de evner ikke at få det til at gå op, for det handler om mistede kroner til staten, eller gør det....nej for de vil sælge markant flere biler, så om muligt bliver indtjening størrre. Men de evner ikke at regne det ud. Det har ve jo set gang på gang. Her sidder man med en 6år gammel benzin sluger, og er sikker på at få et voldsomt stort tab, idet de ikke længere kan sælges. Nå tænker jeg så, det var ærgeligt, men er villig til at miste de penge, hvis jeg isåfald kan købe noget "grønt" ny bil med lavere afgift. Men kan ikke se det nogen steder...
Dette indlæg blev 23-02-2012 12:11 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
23-02-2012 kl. 12:29
Jeg synes faktisk at de nye tiltag mod leasing- og demobiler lyder rigtig godt for alle os som selv køber vores nye biler i dyre domme og indtil nu har måttet leve med kæmpe værditab pga. brugtmarkedet er blevet oversvømmet med ca. 3-4 år gamle leasingbiler samt demobiler solgt med pseudo-rabatter.
Jeg selv er både pendler og bilinteresseret og jeg har i årevis været ved at brække mig over firmabilsrabatterne til erhvervslivet som vi andre havde svært ved at gennemskue. Først når vi ville prøve at sælge vores bil åbenbarede råddenskaben sig for os i dette marked hvor det man tror er markedsprisen viser sig at være fiktiv og ikke reel.
Per Rasmussen skriver:
Enig med Peter. Man kan mene om regeringens håndtering af trafikpolitikken hvad man vil, men i dette tilfælde slipper vi for forskelsbehandlingen som leasing-systemet har givet.
Henrik Pedersen skriver:
HELT ENIG.
Når nu der er en registeringsafgift, så lad den dog være ens for alle.
_ _ _
Tja - jeg er ikke enig med jer, og skulle jeg bruge et enkelt grimt (og nogen vil måske kalde det fornærmende ord), så tror jeg jeres udsagn bunder i: Misundelse.
Thor Mögers indgreb fører ikke til ens priser for alle - eller for den sags skyld til billigere biler.
Kører i ned til bilforhandleren efter en evt. vedtagelse af lovændringen, og køber en ny bil til listepris - tja - så betaler i for meget.
Går i ned og betaler listepris mod at i får 4 måtter og stænkklapper gratis, tja så betaler i for meget.
Og sådan kunne jeg blive ved. For denne lovændring ændrer ikke det mindste på, at der fortsat vil være KÆMPE rabatter derude - og dermed stor forskel på, hvad den enkelte vil opleve i afskrivning på samme bil.
Dette er og bliver dybest set naturligt nok, for den frækkeste slagterhund får flest pølser, og heldigvis lever vi ikke i et samfund med planøkonomi, hvor staten kan/skal diktere alt.
T. Nielsen spørger:
Nå men hvor er så den nedsættelse af afgift på biler der er mærket klasse A ??
Hvornår kommer den??
_ _ _
Sidste gang den blev luftet T. Nielsen, gik der ikke mange timer, for de første skribenter meldte sig i dette forum, for nu var det "uretfærdigt", at deres energi-klasse A bil med ét slag blev X-antal kroner billigere. For dermed havde de fået et tab, som de burde kompenseres for......
Min holdning: Tja det er ærgerligt, men så må man jo i situationen glæde sig over, at de næste mange biler man køber, så bliver billigere i indkøb.
Jow jow vil "de uretfærdigt behandlede så sige", men nu skylder jeg mere i bilen end den er værd.
Min holdning: Tja det er ærgerligt, men kør i bilen et par ekstra år til den er betalt, så er den ekstra afskrivning fordelt over nogle år, og så tænk i stedet på, at solen skinner i dag og livet er dejligt.
MEN generelt er det rigtig svært at komme det danske afgifts-klude-tæppe til livs, for så snart noget bliver foreslået, så står der folk i kø, som føler sig uretfærdigt behandlet, og så mister politikerne modet til at ændre ting. Men tilbage til dig T. Nielsen: Med et hul i statskassen på rundt 100 mia kr., så tror jeg ikke noget bliver ændret på den front - desværre.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-02-2012 kl. 12:40
http://epn.dk/samfund/politik/article2702621.ece
Er selv villig til at tage et tab, nu da de har gjort det svært at få solgt biler der køre 10-12km/l. Og sat den grønne afgift ivejret uden at sætte noget istedet. Men den snu klare sig bedre end den mindre snu. nu bruger vi ikke ordet kloge, for det passer li'som ikke til de folkevalgte på borgen. Nogle mere end andre.
Har været ved forhandler i sidste uge for at kigge på lille ny grøn bil. Fik at vide at min bil nok var faldet yderligere 20.000kr de sidste 2mdr påg af den ny højere vægt afgift. Men prisen på min bil stiger nok ikke igen pga af det mak værk de nu har lavet, og mangel på samme. Helle var jo hurtig nok til at snuppe sig en leasing hos fleggaard. Ja det siger lidt om folk. Vi skal alle bære og trække på samme strå, blot ikke når det gælder folkevalgte. Har tidligere haft det tæt inde på livet ang borgen. Det køre lidt som en børnehave, ikke særligt voksne mennesker, og med et stort magt syndrom.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-02-2012 kl. 13:36
Men nu må vi se hvad der sker.
Men HUSK vi skal være enige om at være uenige her på siden .-)
Dette indlæg blev 23-02-2012 13:38 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
23-02-2012 kl. 18:09
Sagen er jo ikke om man nu skal have dyrere biler. Sagen er at istedet for at det er leasingselskaber/kreative forhandlere der skummer fløden ved minimumsbeskatning, bliver det nu i højere grad statskassen der får gevinsten, priserne for slutbrugerne (dem der ikke fik en demobil) bliver med stor sandsynlighed stort set den samme.
Bortset fra det håber jeg da at vi snart får et helt nyt system for beskatning af biler, hvor beskatningen i højere grad bliver på brugen af bilen.
Vil dog ikke have en "big brother" GPS i min bil!
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-02-2012 kl. 20:37
Kunne da være meget smart med en sådan gps .-) så vi kan se hvor du køre hen når mørket falder på .-)
H P
bruger siden
06-01-2004
23-02-2012 kl. 21:19
Når nu regeringen ,uanset farve, lukker et kæmpe skattehul i lovgivningen så skal de da ikke kaldes skvadderhoveder.
Landets bilforhandlere har "skamredet" reglerne, og selvfølgelig skal det stoppes, jeg er sikker på at både Venstre og Konservative vil stemme for lovforslaget.
Jeg har ikke hørt et eneste argument imod dette lovforslag, som ikke kan henføres under at "mele sin egen kage"
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-02-2012 kl. 21:04
Til gengæld er der ingen grund til at tro at firmaer der køber forholdsvis mange biler ad gangen ikke kan få nogle gode rabatter.
Det har ikke noget med uretfærdighed at gøre.
For så er det vel også uretfærdigt at man kan få rabat på sin forsikring, bare fordi man er medlem af den rigtige fagforening.
Eller rabat på benzin hvis man er medlem af en indkøbsforening.
Hilsen Lars