Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

01-02-2012 kl. 12:43

Ja det kan være lidt med forskel. Vil man have topudstyrret titanium model, evt med glastag og powershift gear, får man tit og ofte en god rabat. Hos visse ford forhandlere kan man tale om hvilken bil man evt ku tænke sig, og de kan fortælle lidt om hvilke "demobiler" der er bestilt...tit og ofte i titanium model, hvor der kan være afslag på op til eks 150,- i S-max

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

01-02-2012 kl. 12:52

250 k tror jeg ikke helt du kan komme ned på. Men 280-290 burde være muligt PT.
Der går nok lige nogle måneder før de kommer ned omkring 250 k.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-02-2012 kl. 11:23

Hej niels.

Du er kommet lidt på herrens mark .-) der er et hav af parameter for hvornår noget kan betale sig. Markedet for biler ændre sig meget i disse år, masser af leasing biler og firma vogne bliver solgt som 2 år gamle og til noget under de priser vi kender normalt. At købe en 4år gammel bil, tjae du ved ikke hvordan den er kørt, og om du skal have nye dæk udstødning mv...standen på bilen er meget vigtig for at du evt kan sige det er et godt køb..Men du kan jo ikke sove om natten hvis du ved nybils køb tænker, hvor meget taber bilen, og ved brugt køb, hvor mange rep kommer der . Eneste sikkerheds parameter om du vil er at købe den bil man gerne vil have, og så få så meget i rabat som muligt, og gerne gode vinterdæk/hjul med i handlen,også evt dinitrol/pava. Så har du en total løsning som du så betaler af på (gør de fleste) Så skal man ikke tænke på syn eller andet de første 4år. Nuvel du afdrager lidt mere, men total økonomisk kan det meget vel gå op lige op med en 4år ældre bil. Især ved finansiering af bilen. Den nye kan du får evt i Sweedbank med kun 10% i udbetaling og rest over 7år, gælder for biler fra 2011-12, så den må altså godt være et lille år. En brugt gælder der andre former for finansiering, og du kommer typisk til at betale relativt mere, set i forhold til at det ikke er en ny bil. Men det du skal tænke på hvis du vil handle en sådan bil er at finde ud af hvor man evt kan få en god rabat og en venlig behandling..ang ford og rabatter, kan man ta kontakt til eks Vestergaard biler horsens eller en teglholm i vejle mener jeg det er, og forelægge dem det faktum at du gerne vil have en sådan bil, men du kender folk der har fået gode rabatter, om det evt er noget de kan hjælpe dig med. Arbejd lidt i det. Det giver det bedste resultat

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-02-2012 kl. 13:05

Hej igen Niels.

Ja det er ikke altid nemt at vide hvad der er det bedste. Eks pgs min ryg og nakke var jeg ude for at ville købe C-max enten diesel eller benzin med 150hk, tilfællet ville at jeg ikke brød mig om den måde styrtøjet var på. Den var ganske som der var beskrevet i tidligere artikler, ubehagelig følsom, og skulle korigeres konstant. Så var der det med sæderne som som sådan var gode, men nakkestøtten kunne ikke vippes tilbage. Men ku så se 6mdr efter at priserne var faldet en del. Hmm godt jeg ikke købte, idag får man nemt en 95hk diesel let brugt til 220-230.- Kiggede så på S-max som er en super bil at køre i. Men de ville ikke rigtigt give noget i rabat på en 160hk benzin. Har flere gange budt ved forhandler idet jeg ved der er stor fortjeneste på disse biler. Bød eks 380.- på en til 450.- men fik nej. Nu 6mdr efter har forhandleren sat den ned til 399.- Så du kan nok se hvad der foregår. Regner med at gi ca 320.- for en let brugt, man skal bare være meget tålmodig. Indtilvidere bliver jeg kørende i min mondeo 2,5V6, selvom grønafgift er 7000om året. Kan ikke betale sig at skifte før det rigtige er der, og den rigtige pris. Men er ret sikker på de næste par år vil byde på billigere biler. Markedet ændre sig igen nu pga eks ny grøn afgift og mega stort salg af små biler der køre 23-27 km/l i benzin udgaver. Så kan bla. ford godt glemme alt om at kunne sælge til de priser de forsøger. Så bliver der kamp bare om at komme af med dem.