Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
20-05-2005 kl. 12:07
Ja har godt set dine artikler og interviews en masse steder. Men da problemet ikke opstaar naar temperaturen er over nul grader, var det saa ikke en ide at lade ingeniorerne lave softwaren ordentligt. I stedet for at presse dem til at lave en hovsa loesning.
Henrik Bang Schmidt
bruger siden
02-10-2012
19-11-2012 kl. 11:24
Jens Rasmussen skrev:
Hej
Jeg har problemer med at min Peugeot 206 1,6 XS fra 99´ sætter ud om morgenen når den er kold
Bilen starter fint, men kører jeg fx efterfølgende 200m og derefter holder stille i et kryds, dør motoren når jeg skal sætte i gang fra krydset igen. Det er ligesom om at motoren ikke kan finde ”choker” punktet igen (kan finde tomgangspunktet) efter at motoren har fået lidt gas. Det kan undgås at motoren går i stå hvis man ”pumper” gassen op med foden og kommer ud af det døde punkt inden man sætter i gang. Problemet forsvinder ligeså snart bilen bare bliver lidt varm. Hvis jeg skal prøve at beskrive problemstillingen lidt mere billedligt, opfører den sig som en Yamaha 4. gear. Når den fik choker en kold morgen og havde problemer med at tage gas. Når bilen har dette problem kan der nemt opstå nogle farlige situationer når der fx skal sættes i gang ude i et kryds.
For at afhjælpe problemet har jeg gjort følgende:
 Tilsat et additiv der skulle fjerne evt. fugt og tanket benzin med et højere oktan tal (har altid kørt 95 oktan)
 Fået lavet fuldt service for at se om det kunne afhjælpe problemet
 Jeg har haft min Peugeot ude ved Roald Carlsen og haft tester på. Der blev ikke fundet nogen fejl og der var ingen opdateringer til boksen. De prøvede at udskifte trykføleren ved indsugningen, hvilket ikke forandrede noget (1200 kr.). Jeg snakkede efterfølgende med værkføreren ved Roald Carlsen, og spurgte om han ellers havde forslag til hvad der kunne være galt og hvad der kunne gøres. Jeg fik derefter den besked at der ikke var andet at gøre, end skifte delene fra en ende af, for at finde/løse problemet(hvilket kan blive meget dyrt og ikke er en garanti for at problemet bliver løst)! Jeg spurgte så om det ikke var muligt spørge Peugeot Danmark om de havde oplevet denne problemstilling, hvilket ikke var muligt for Roald Carlsen. Jeg synes det lyder mærkeligt, at der på en af Danmarks mest solgte modeller, ikke har været denne problemstilling før. Endvidere fordi jeg har en kollega der har samme problem (206 fra 2003)!!! Jeg må sige at jeg oplever denne service som dårlig, samt en manglende lyst til at løse problemet fra Roald Carlsen side.
På forhånd tak
Jens Rasmussen
Hej Jens.
Jeg kan se at dette er en ældgammel tråd, men tillader mig alligevel at spørge om du fandt fejlen på problemet? Jeg har nemlig akkurat samme problem med min Peugeot 1.6 S16 fra 2002.
Henrik