Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-05-2005 kl. 16:47

du må ikke komme fyringsolie på en commonrail dieselmotor,der mangler et smøremiddel i fyringsolie i forhold til diesel,og det gør at brændstofspumpen brænder sammen da den ikke bliver smurt,fyringsolie kan spores i tanken,hvor længe ved jeg ikke og der bliver taget stikprøver ved syn.men snakker vi om f.eks en gammel corolla fra 90 ryger den bare lidt når man kører,og så skal man huske at de sidste 5-6 tanke inden syn skal man kører på diesel,så kan det kun ses ved at der bliver taget en brændstofsprøve i tanken,og bliver der sporet fyringsolie i tanken er det en sag for told og skat,og så er det dig der skal kunne bevise at du ikke har kørt på fyringsolie,det vil sige at du skal have dine kvitteringer for køb af brændstof,og hvem gemmer dem,så det kan blive en meget dyr besparelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2005 kl. 09:52

Det eneste problem med fyrringsolie nu er farven. Bilerne kan sagtens køre på fyrringsolien og DK tankeanlæg har mange gange fyrringsolie i alm. tanke. MEN, det med farven er noget der kan komme til at koste, hvis Told & Skat opdager der forbruges fyrringsolie til bilen.
Så alt i alt..........dielse biler kan sagtens køre på fyrringsolie, men Told og Skat er ikke glade for det !!!!!!!!!!!

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2005 kl. 11:55

hvis du bliver "busted" til syn skal du kunne bevise i form af kvitteringer for køb af diesel at det ikke er dig der har fyldt fyringsolie på,og så kan jeg fortælle dig at det koster omkring 15000 kroner at få skiftet brændstofpumpe på en hdi pga fyringsoliens manglende smøreevne.

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2005 kl. 11:56

og 75000 kroner på en lastbil.

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2005 kl. 20:46

jeg arbejder som mekaniker hos peugeot og jeg ville lige sige at en HDI motor IKKE kan tåle fyringsolie om TDI kan tåle det ved jeg ikke men det kan blive dyrt og prøve sig frem MVH Henrik