Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

12-05-2005 kl. 19:22

drop 1,6(116hk 6000o/m 145nm 5200o/m) og tag en 1,8(107hk 5600o/m 150nm 2600o/m)da den har et væsenligt bedre drejningsmoment,det er noget der kan mærkes i hverdagen da der ikke skal så mange gearskift til,og så kører den 10% længere på literen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-05-2005 kl. 17:20

Hej
Det var da fornuftigt at vælge en Carina E. Det er altså en driftsikker bil.
Med hensyn til bremser skal de ikke skiftes særligt tit. Jeg har haft min i siden januar 2002. Og jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg overhovedet ar fået skiftet bremser på de 67,000 km jeg har kørt i den. De skal dog snart skiftes.
MHT til tandrem mener jeg at 1,6 skal skiftes for hver 90,000 km, Jeg mener dog at den skal skiftes første gang ved 100,000 km. Støddæmper ved jeg faktisk ikke hvor tit de skal skiftes, jeg har ikke fået skiftet mine endnu, og jeg har endda fået sat sænkningsfjedre på. Jeg har ingen problemer.
Min Far har også haft sin Carina 2.0 E lidt over fem år, uden problemer.
Det eneste jeg vil råde dig til er at overholde serviceintervaller mht olie, tændrør og hvad der ellers er. Så er du også stensikker på at den ikke svigter dig.
Toyota Carina E er og bliver en MEGET driftsikker bil med mange kilometer i. Uanset hvilken motorstørrelse du vælger.
Held og lykke med bilen.

Hilsen en meget tilfreds Carina E-ejer

ps. Jeg købte selv en Carina E fordi min fars bil var så god. Så måtte jeg også have en.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg