Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
11-05-2005 kl. 18:23
jeg har ingen erfaring med bilen,men jeg ville lave serviceordningen,fordi så kender man sine serviceomkostninger og slipper for ubehagelige værkstedsregninger.
Profil slettet
15-05-2005 kl. 22:13
24 oere pr km lyder ganske ok, ikke mindst fordi det er incl. ekstra garanti. Jeg har studeret FDM's brugtbiltests, hvor ejere af de testede modeller udspoerges om deres serviceomkostninger pr. km, og der ligger biler som den gamle Octavia, Volkswagen Passat, Renault Laguna, Peugeot 406, Nissan Primera, Toyota Avensis, et.c. omkring 20 oere pr. km (med udsving mellem ca 12 og 28 oere). Det er dog i datidskroner, da der er tale om biler som er op til 10-11 aar gamle. Jeg mener det vil vaere en god forretning for dig at tage den serviceordning, hvis du regner med at koere de 100.000km paa ca 4 aar... Hvis du snarere naermer dig de 100.000km paa 2 aar, er det maaske nok hvis du holder dig til de 2 aars garanti der allerede foelger med. Det kommer osse lidt an paa hvor meget dit lokale vaerksted tager for serviceeftersyn. Jeg bor i Aarhus og her er der f.eks. stor forskel paa om jeg benytter SMC biler (der som navnet antyder har mere end Skoda paa programmet), eller Hennings Auto (der kun handler Skoda), som begge er autoriserede forhandlere. Held og lykke med det :o) ...