Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-09-2011 kl. 16:15

Hej Poul

Hvis det er brugt køb du kigger efter, ville jeg nok tage benzin. Hvis du vil lease noget er det måske lidt en anden sag. Der kommer en ny bmw 3 meget snart, og der får nogle af de små benzin motorer turbo og flere hk, og køre samtidigt længere på literen.

Jeg selv har før i tiden haft flere bmw'er. Det er sådan i dag, at det bedst kan betale sig at lease en bmw. De dyre biler som bmw audi og mercer taber rigtig meget i værdi set over en 1-3årig periode, og de kan være svære at sælge igen. Priserne på leasing er meget fordelagtige, og du slipper for tabet.

Mvh

Dette indlæg blev 15-09-2011 16:21 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

20-09-2011 kl. 23:04

Poul Damgaard skrev:
Ikke nogle som har lidt flere indspil til den her? Her tænker jeg specifikt på delen omkring få kilometer på en BMW diesel. Vil det kunne give problemer?

Der er to overvejelser (mindst) mht. benzin/diesel: Kørselsmønster (Mekanik) og kørselsbehov (økonomi).

Mht til kørselsmønster og evt. mekaniske problemer burde du ikke have problemer, så længe du primært kører længere ture er det ikke et problem at du kører relativt få km/år.
Det betyder til gengæld en del i forhold til økonomien. En diesel er dyrere i indkøb, hvilket skal "spares hjem" ved et højt kørselsbehov, hvor den kører længere på literen og brændstofprisen er lavere.
Så er du ligeglad med økonomien kan du sagtens køre diesel, men det vil formentlig være mere økonomisk at køre benzin (synes også at benzinmodellerne ofte taber uforholdsmæssigt meget de første år da mange foretrækker diesel)
Så en let brugt benzin til en fornuftig pris vil sikkert være det billigste

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg